Inżynierowie General Motors zakończyli w 80 procentach walidację danych modelu Cadillac LYRIQ. To, jak podkreśla firma, kluczowy kamień milowy w rozwoju pierwszego luksusowego EV koncernu z Detroit, który oznacza przejście do ostatniego etapu przed produkcją. Potwierdzając, że wszystkie komponenty i technologie są na poziomie lub powyżej 80 procent, inżynierowie GM skupią się teraz na precyzyjnym dostrojeniu elektrycznego LYRIQa przed produkcją, której rozpoczęcie zaplanowano na I kwartał przyszłego roku w zmodernizowanej fabryce w Spring Hill.
Jazda w każdych warunkach
Aby ułatwić kompleksową ocenę osiągów LYRIQ na różnych nawierzchniach dróg i w różnych warunkach ruchu, Cadillac opracował wyselekcjonowaną trasę, która obejmowała scenariusze jazdy autostradowej, miejskiej i pozamiejskiej. W tych rzeczywistych warunkach inżynierowie ocenili jakość napędu LYRIQ, kalibracje systemów i inne elementy, które bezpośrednio wpływają na wrażenia podczas jazdy.
– Spędziliśmy niezliczone godziny za kierownicą naszej floty testowej LYRIQ i w wirtualnych środowiskach testowych, aby mieć pewność, że zapewniamy naszym klientom kompleksowe luksusowe wrażenia wyrażone w zupełnie nowym zelektryfikowanym pakiecie. Przez cały czas pozostajemy wierni obietnicy naszej marki, kładąc duży nacisk na skrupulatne rzemiosło i intuicyjne zintegrowane technologie – powiedział m.in. Jamie Brewer, główny inżynier wykonawczy.
Przyspieszone testy
80-procentowa walidacja zaowocowała oceną wydajności kluczowych elementów sterujących kierowcą i elementów sensorycznych LYRIQ, w tym nowej sygnatury dźwiękowej wnętrza opracowanej w celu zwiększenia komfortu jazdy. Przyspieszony harmonogram uruchomienia produkcji LYRIQa, częściowo napędzany postępami w wirtualnym rozwoju i wspierającymi równoległymi procesami spowodował przeniesienie prac zespółu do Nowej Zelandii na jazdy testowe. W sierpniu przeprowadzono tam testy w niskich temperaturach, aby wykorzystać zimę na półkuli południowej, eliminując potrzebę oczekiwania na początek sezonu na półkuli północnej.
Responsywny układ
Platforma Ultium jest centralnym elementem konstrukcyjnym podwozia LYRIQ, zapewniającym nisko położony środek ciężkości, wyjątkową sztywność podwozia i prawie 50/50 balans masy. Czynniki te zapewniają inżynierom elastyczność tuningu podwozia, która zapoczątkowuje kolejny rozdział filozofii jazdy i prowadzenia Cadillaca: Izolowana precyzja.
– LYRIQ ma wyjątkową sztywność skrętną. W rezultacie byliśmy w stanie wybrać wyjątkową responsywność układu kierowniczego i zawieszenia, jednocześnie podnosząc charakterystyczne dla marki poczucie komfortu na zupełnie nowy poziom – powiedział Todd Bruder, główny inżynier ds. Rozwoju.
W kierunku zrównoważonej produkcji
Produkcja Cadillaca LYRIQ 2023 rozpocznie się wiosną 2022 roku w zakładzie montażowym GM Spring Hill w stanie Tennessee, który otrzymał zastrzyk inwestycyjny w wysokości 2 mld USD na wsparcie produkcji pojazdów elektrycznych. Dodatkowe 2,3 mld USD będzie przeznaczonych na budowę nowego zakładu produkcji ogniw akumulatorowych również w Spring Hill. LYRIQ zostanie zbudowany wraz z innymi SUV-ami Cadillaca, w ramach strategii marki, aby zrównoważyć produkcję pojazdów EV i ICE podczas przejścia na w pełni elektryczną przyszłość.
W dniu premiery LYRIQ będzie oferowany w ekskluzywnej, dobrze wyposażonej edycji debiutanckiej Luxury, dostępnej z zaawansowanymi technologiami. 12-modułowy akumulator o wydajności 100,4 kW i tylna jednostka Utium Drive, zapewnią autu moc 340 KM i 440 Nm oraz szacowany przez GM zasięg 300 mil (ponad 480 km) na pełnym naładowaniu. LYRIQ oferuje również szybkie ładowanie prądem stałym do 190 kW, umożliwiając klientom dodanie do 76 mil zasięgu w około 10 minut. Podczas ładowania w domu LYRIQ może uzupełnić baterię z najszybszymi prędkościami dozwolonymi obecnie przez standardy branżowe, gdy jest wyposażony w moduł ładowania poziomu 2, 19 kW, który pozwala na zasięg do 52 mil na godzinę ładowania.
Źródło: na podstawie GM