VIA Motors International oraz chiński koncern Geely (przez swoją spółkę zależną Zhejiang Geely New Energy Vehicle) ogłosiły, że działając w formule joint venture zbudują elektryczny samochód ciężarowy średniej nośności. Pojazd zostanie wyposażony w range extender i trafi na rynek amerykański i chiński w 2019 r. Dane techniczne nowej ciężarówki nie zostały ujawnione, wiadomo natomiast, że rolę range extenedera będzie pełnił silnik dostarczony przez Volvo.
W ramach współpracy, VIA Motors dostarczy niezbędne oprogramowanie oraz systemy kontroli, a także ma odpowiadać za sprzedaż i dystrybucję pojazdu na terenie Ameryki Północnej i Łacińskiej.
VIA Motors International to amerykańska spółka rozwijająca elektryczne (oraz hybrydowe) układy napędowe do EV. Firma posiada zakłady produkcyjne w Utah oraz w Meksyku. W ofercie firmy znajdują się zelektryfikowane pojazdy sprzedawane pod marką VTRUX.
VIA Motors sprzedaje m.in. vany (na zdjęciu) wyposażone w silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm oraz jednostkę spalinową V8 o pojemności 4,3 litra, która pełni funkcję range extendera doładowującego baterie litowo-jonowe o pojemności 23 kWh. Deklarowany przez producenta zasięg w trybie elektrycznym to ok. 65 km, zaś hybrydowym – ponad 560 km. Biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką pojemność akumulatorów trakcyjnych i rodzaj zastosowanego range extendera, niskoemisyjność takiego rozwiązania może budzić wątpliwości, zwłaszcza na dłuższych dystansach.
Chiński koncern Geely jest właścicielem m.in. takich marek jak Geely Auto, Lynk, Volvo, Polestar, PROTON, Lotus czy London Electric Vehicle Company.
viamotors.com, materiały własne