Tajwański producent po raz pierwszy pokazał trzy autorskie pojazdy elektryczne: Model C, sedan Model E i autobus elektryczny Model T. Auto o oznaczeniu E opracowane z włoską firmą projektową Pinifarina ma moc 700 KM i przyspiesza do „setki” w niecałe trzy sekundy.
– Wprowadzenie pojazdów elektrycznych nieuchronnie stanie się globalnym trendem. Samochód BEV stał się największym i najdroższym inteligentnym urządzeniem elektronicznym na świecie. Dzięki dużym możliwościom w zakresie produkcji elektroniki, w tym półprzewodników, modułów, precyzyjnych maszyn i obsługi, Tajwan może odegrać kluczową rolę w rozwoju pojazdów elektrycznych – powiedział Terry Gou, założyciel Hon Hai Technology Group do której należy Foxconn.
Zoptymalizowany SUV
Model C jest pierwszym modelem zbudowanym na otwartej platformie pojazdu elektrycznego Hon Hai i jest pozycjonowany jako „samoistnie zoptymalizowany elektryczny SUV o czysto elektrycznym charakterze”. Cztery podstawowe cechy Modelu C to: kształt, przestrzeń, moc i zużycie energii. Jego konstrukcja nie tylko ma minimalistyczny wygląd, ale także znacznie zminimalizowała przestrzeń wykorzystywaną na komponenty mechaniczne, jednocześnie maksymalizując przestrzeń do siedzenia. Model C o długości 4,64 metra i rozstawie osi 2,86 metra oferuje wygodne siedzenia dla 5+2 osób i dużo miejsca do przechowywania, co ułatwia poruszanie się po zatłoczonych obszarach miejskich.
Zwiększony zasięg
Model C, o niskim współczynniku oporu 0,27, przyspiesza od 0 do 100 km w 3,8 sekundy i zapewnia zwiększony zasięg 700 km. „Dzięki zaletom współdzielenia otwartej platformy konsumenci mogą mieć całkowicie elektrycznego SUV-a o wysokich osiągach, wysokiej wydajności, wysokiej inteligencji, niskim zużyciu energii i dużej przestrzeni w rozsądnej cenie porównywalnej z samochodem napędzanym paliwem” – przekonują producenci pojazdu.
Dotyk Pininfariny
Model E, opracowany wspólnie przez Hon Hai i włoską firmę projektową Pininfarina, to innowacyjny technologicznie luksusowy flagowy sedan, który może zaspokoić potrzeby klientów ze średniej i wyższej półki. Jednocześnie może to być również wysokiej jakości pierwszy wybór dla firm. Przestrzeń na tylnych siedzeniach może zostać przekształcona w dedykowane mobilne biuro z osobistymi urządzeniami mobilnymi bezproblemowo połączonymi z samochodem osobowym, umożliwiając szereg inteligentnych aplikacji, takich jak otwieranie drzwi z rozpoznawaniem twarzy, inteligentne okna oraz interfejsy pojazdu i otoczenia.
Szybki jak bolid F1
Oprócz luksusu i komfortu, Model E, z wysoką wydajnością i zaawansowaną technologią dynamicznej kontroli, zapewnia moc około 750 koni mechanicznych i osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km w oszałamiające 2,8 sekundy, lepsze niż porównywalne modele na rynku. E jest nieznacznie wolniejszy od samochodu wyścigowego Formuły 1. Model E ma również zasięg 750 km, aby zaspokoić obawy większości użytkowników samochodów elektrycznych.
Stylowy autobus
Zaprezentowany jako „inteligentne rozwiązanie transportowe”, Model T to stylowy autobus miejski. Jego sztywna konstrukcja i ochrona nadwozia spełniają przepisy i standardy Federalnej Administracji Tranzytowej (FTA). Ponadto Model T przeszedł 200 000 km testów wytrzymałościowych i ponad 1000 godzin „sztywnych testów” wytrzymałościowych w Automotive Research & Testing Center (ARTC), zapewniając bezpieczeństwo zarówno kierowcom, jak i pasażerom. Pod względem zużycia energii i wytrzymałości akumulator Modelu T jest w stanie wytrzymać temperatury do 400 stopni na dystansie ponad 400 kilometrów. W warunkach pełnego obciążenia maksymalna prędkość autobusu wynosi 120 km/h.
Foxconn – system Android branży EV
Przypomnijmy, że przed rokiem Foxconn – producent elektroniki i komponentów komputerowych rozpoczął współpracę z firmą Fisker przy jej drugim modelu BEV. Foxconn zaprezentował wtedy platformę samochodów elektrycznych MIH (październiku 2020 roku) zapowiadając, że za pomocą MIH chce stworzyć „system Android branży EV”. – Kluczowymi elementami sukcesu w rozwoju pojazdów elektrycznych są silnik elektryczny, elektryczny moduł sterujący i akumulator – tłumaczył przed rokiem Young Liu.
Źródło: na podstawie foxconn.com, własne