Podczas targów IAA Commercial Vehicle w Hanowerze Ford zaprezentował wersję produkcyjną dostawczego Transita w odmianie plug-in hybrid.
Samochód wykorzystuje benzynowy, 1-litrowy silnik EcoBoost, który w założeniu producenta ma przede wszystkim pełnić funkcję range extendera. Model został wyposażony w chłodzone cieczą, umieszczone w podłodze baterie litowo-jonowe o pojemności 14 kWh. Akumulatory hybrydy Forda mogą zostać całkowicie naładowane w pięć godzin przy użyciu gniazdka 240 V/10 A. Zastosowanie gniazdka 240 V/16-32 A skraca ten czas do trzech godzin.
Zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym wynosi 50 km, zaś w trybie hybrydowym 500 km. Transit Custom PHEV, podobnie jak konwencjonalne odmiana zasilana silnikiem Diesla, może przewieźć ładunek o masie przekraczającej tonę.
Prezentując nowy model, Ford stał się pierwszym większym producentem samochodów, który będzie oferował hybrydę typu plug-in w segmencie dostawczych vanów. Transit Custom PHEV zacznie zjeżdżać z taśm montażowych w drugiej połowie 2019 r. Przed wdrożeniem do produkcji, prototypy pojazdu są poddawane zaplanowanym na 12 miesiecy testom w warunkach codziennego użytkowania. Dotychczas samochody przejechały dystans ponad 50 tys. km. Testy odbywały się do tej pory w Londynie, w późniejszym terminie przeniosą się do Walencji.
Transit Custom PHEV stanie się częścią ofensywy Forda w dziedzinie elektromobilności. Amerykański koncern zamierza zainwestować 11 mld dolarów, aby do 2022 r. wprowadzić na rynek 40 zelektryfikowanych modeli, w tym 16 całkowicie elektrycznych.
media.ford.com, materiały własne