Amerykański producent aut i Redwood Materials ogłosiły współpracę w celu opracowania recyklingu i krajowego łańcucha dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Firmy chcą zwiększyć ekologiczność „elektryków”, obniżyć koszty baterii, a w rezultacie doprowadzić do obniżenia cen aut bezemisyjnych. W firmę Redwood Ford zainwestował 50 mln USD. Nakłady koncernu z Michigan w elektryfikację do 2025 roku mają wynieść ogółem ponad 30 mld USD.
Pierwiastki do odzyskania
Podmioty chcą stworzyć możliwości recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, zwiększając recykling litowo-jonowy i produkcję baterii w USA. Zamknięcie obiegu jak podkreśla producent aut gwarantuje, że cenne materiały wykorzystywane w produkcji baterii zostaną poddane recyklingowi, aby można je było ponownie wykorzystać w celu obniżenia kosztów i zmniejszenia zależności od importu i wydobycia metali ziem rzadkich.
Dzięki technologii recyklingu firmy Redwood można odzyskać średnio ponad 95% pierwiastków, takich jak nikiel, kobalt, lit i miedź. Materiały te mogą być ponownie wykorzystane w zamkniętej pętli, aby wyprodukować anodową folię miedzianą i aktywne materiały dla katod do przyszłej produkcji baterii. Używając lokalnie produkowanych, pochodzących z recyklingu materiałów akumulatorowych, Ford może obniżyć koszty, zwiększyć podaż materiałów akumulatorowych i zmniejszyć zależność od importu i wydobycia metali ziem rzadkich.
Miliardowe inwestycje
– Ford sprawia, że pojazdy elektryczne są bardziej dostępne i przystępne cenowo dzięki takim produktom, jak w pełni elektryczny F-150 Lightning, Mustang Mach-E i E-Transit, a także wielu innym, które będą oferowane w przyszłości. Partnerstwo z Redwood Materials będzie miało kluczowe znaczenie dla naszego planu budowy pojazdów elektrycznych na dużą skalę w Ameryce, przy możliwie najniższych kosztach i przy podejściu „zero odpadów – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda.
Ford zainwestuje ponad 30 miliardów dolarów w elektryfikację do 2025 roku, w tym współpracę między Fordem i Redwood, która pomoże zrealizować plany Forda dotyczące lokalnego łańcucha dostaw akumulatorów zgodnie z ogłoszonymi przez Forda planami skalowania produkcji akumulatorów poprzez wiele fabryk akumulatorów BlueOvalSK w Ameryce Północnej, począwszy od połowy dekady. BlueOvalSK jest amerykańską spółką joint venture, którą Ford i SK Innovation zamierzają utworzyć w niedalekiej przyszłości.
Redwood ogłosił wcześniej, że będzie produkować strategiczne materiały akumulatorowe, dostarczając amerykańskim partnerom folię z miedzi anodowej i materiały aktywne dla katod. Redwood planuje przekształcić łańcuch dostaw akumulatorów litowo-jonowych, oferując wielkoskalowe źródła tych krajowych materiałów, aby zmniejszyć koszty i ślad środowiskowy produkcji pojazdów elektrycznych. Lokalne dostawy tych dwóch materiałów są kluczowym elementem zobowiązania Forda do zmniejszenia wpływu produkcji akumulatorów na środowisko i dalszego zwiększania produkcji pojazdów elektrycznych w USA.
Zamknięty cykl życia
– Projektujemy nasz łańcuch dostaw akumulatorów tak, aby stworzyć w pełni zamknięty cykl życia, a co za tym idzie, aby obniżyć koszty pojazdów elektrycznych poprzez niezawodny lokalny łańcuch dostaw materiałów. Takie podejście pomoże zapewnić, że cenne materiały w produktach wycofanych z eksploatacji ponownie trafią do łańcucha dostaw, zamiast kończyć na wysypiskach śmieci, zmniejszając naszą zależność od zewnętrznego łańcucha dostaw towarów, który szybko zostanie przytłoczony przez popyt ze strony przemysłu – powiedziała Lisa Drake, dyrektor operacyjny Forda w Ameryce Północnej
Zmienić kosztowny łańcuch dostaw
– Zwiększenie produkcji baterii i materiałów w naszym kraju poprzez recykling krajowy może służyć jako kluczowy czynnik umożliwiający poprawę śladu środowiskowego amerykańskiej produkcji baterii litowo-jonowych, obniżenie kosztów, a co za tym idzie, zwiększenie krajowej akceptacji dla pojazdów elektrycznych. Redwood i Ford podzielają przekonanie, że aby pojazdy elektryczne były zrównoważone i przystępne cenowo, musimy zmienić istniejącą złożoną i kosztowną sieć łańcucha dostaw, stworzyć ścieżki dla pojazdów wycofanych z eksploatacji, zwiększyć recykling litowo-jonowy i zwiększyć produkcję baterii. Wszystko tutaj, w Ameryce – powiedział Jeffrey Brian Straubel, dyrektor generalny Redwood Materials.
Źródło: na podstawie Ford