Producent ujawnił wyniki sprzedażowe osiągnięte w lipcu br. w USA. Koncern zwiększył w ubiegłym miesiącu sprzedaż o 36,6%. Branża w tym czasie odnotowała spadek rzędu 10,5%. Obecnie, łączny udział firmy w rynku wynosi 13,9%. Sprzedaż samochodów elektrycznych Forda wzrosła w lipcu o 168,7%. Sprzedaż E-Transita do lipca wyniosła 3 534 sztuki. Model stanowił 95% rynku elektrycznych samochodów dostawczych w siódmym miesiącu roku.
Lightning z najlepszym miesiącem
Jak podaje producent sukces sprzedażowy elektryków, to zasługa Mustanga Mach-E, który odnotował wzrost o 74,1% , F-150 Lightninga ze swoim najlepszym miesięcznym rezultatem od momentu wprowadzenia na rynek oraz E-Transita. W efekcie Ford może pochwalić się w lipcu ponad 3-krotnie większym wzrostem niż cały segment pojazdów elektrycznych.
Ogólny udział Forda w segmencie aut elektrycznych szybko się powiększa. W lipcu stanowił on 10,9% i był najwyższy w historii. Dla porównania w II kwartale było to 7,3%, a w I kwartale tego roku 4,4%. Ponad 60% nabywców Mustanga Mach-E, F-150 Lightning oraz E-Transita to nowi klienci Forda. W efekcie marka plasuje się obecnie jako druga po Tesli, najlepiej sprzedająca się marka BEV w Ameryce.
Dobre wyniki osiągnęły także samochody hybrydowe – ich sprzedaż w lipcu zwiększyła się o 35,3%, dzięki czemu Ford powędrował na drugie miejsce pod względem sprzedaży tego typu aut. F-150 Hybrid i Maverick trafiły kolejno w ręce 4 364 i 2 153 nowych właścicieli.
SUV-y i pick-upy trzymają się dobrze
Wzrost odnotowały także SUV-y z wynikiem o 70% wyższym niż w roku 2021. Ford sprzedał łącznie 66 266 sztuk pojazdów z tej kategorii. Co ciekawe modele rodziny Bronco, w tym Bronco Sport, osiągnęły rekordowy wzrost o 227% w porównaniu do 2021 r. Wchodząc w lipiec z silniejszą pozycją zapasów, w porównaniu z rokiem ubiegłym Ford odnotował także duże wzrosty sprzedaży Explorera (o 32,4%), nowo zaprojektowanego modelu Expedition (o 27,9%) oraz Escape Hybrid (o 142%).
Ogólna sprzedaż pick-upów Forda, w tym serii F, Rangera i Mavericka wyniosła 74 034 sztuk, a więc wzrosła o 27% w porównaniu do roku 2021. Udział producenta w całkowitej sprzedaży pick-upów w lipcu ukształtował się na poziomie 31,6% – co oznacza skok o ponad 6% w stosunku do roku ubiegłego i najwyższy udział jakiejkolwiek marki w segmencie pick-upów ogółem.
Agencje rządowe biorą
Pozycję lidera, w segmencie samochodów dostawczych, utrzymały Transit i E-Transit. W przypadku tego drugiego sprzedaż do lipca wyniosła 3 534 sztuki, a model ten stanowił 95% rynku elektrycznych samochodów dostawczych w lipcu tego roku. W porównaniu z 2021 r., sprzedaż Forda do klientów komercyjnych i agencji rządowych była w minionym miesiącu bardzo dobra, osiągając wzrost odpowiednio o 13,9% i 46,3%. Także Ford Pro Software rozwija się w szybkim tempie – to zasługa wzrostu (o ponad 40%) liczby płatnych subskrypcji telematycznych w każdym z dwóch ostatnich kwartałów.
Miliony na autonomii
Dotychczas 66 500 klientów zakupiło fordowską technologię BlueCruise, która wspomaga autonomiczne prowadzenie auta. Producent rozszerza swoje innowacyjne rozwiązanie m.in. poprzez aktualizację oprogramowania Power-Up, dzięki której od lipca bieżącego roku z usługi może skorzystać prawie 15 000 klientów F-150 i Mustanga Mach-E rocznik 2021, a kolejne 35 000 jest w trakcie uruchamiania serwisu. Klienci Forda korzystający z BlueCruise przejechali już autostradami ponad 18 mln km w trybie jazdy autonomicznej, licząc od lipca 2021 roku.
Źródło: na podstawie Ford