UDOSTĘPNIJ

Ford ogłosił przejęcie Electriphi, kalifornijskiego dostawcę oprogramowania do zarządzania ładowaniem i monitorowania floty pojazdów elektrycznych. Zespół i usługi Electriphi zostaną zintegrowane z Ford Pro – nowym działem Forda. Jego zadaniem jest dbałość o wydajność flot klientów biznesowych oraz opracowywanie najbardziej zaawansowanych rozwiązań związanych z ładowaniem pojazdów i zarządzaniem energią. Zakup firmy to część planu Forda, zakładającego zainwestowanie ponad 30 miliardów dolarów do 2025 roku w elektryfikację samochodów dla klientów detalicznych i flotowych. Ford Pro chce uzyskać ponad 1 miliard dolarów przychodów z ładowania do 2030 roku.

Klienci biznesowi dodają pojazdy elektryczne do swoich flot, stąd chcą mieć możliwość ładowania aut w swoich bazach, aby mieć pewność, że są one zasilane i gotowe do pracy każdego dnia. Dzięki istniejącym zaawansowanym technologiom firmy Electriphi, portfolio pojazdów elektrycznych i usług Ford Pro, ułatwimy eksploatację klientom flotowym i będziemy w stanie zaoferować im jedno spójne rozwiązanie do ładowania aut na terenie klienta – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro.

Ford Pro szacuje, że do 2030 roku branża ładowania na w przystosowanych do tego zajezdniach wzrośnie do ponad 600 000 pełnowymiarowych ciężarówek i furgonetek. Przejęcie Electriphi wspiera cel działu Ford Pro, jakim jest uzyskanie ponad 1 miliarda dolarów przychodów z ładowania do 2030 roku.

Dwa elektryki w drodze

Przejęcie Electriphi ma miejsce w chwili, gdy Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznych wersji dwóch najpopularniejszych na świecie pojazdów użytkowych – furgonetki Transit i pickupa F-150. Ford rozpocznie dostawy modelu E-Transit do klientów jeszcze w tym roku, natomiast F-150 Lightning Pro będzie dostępny wiosną 2022 roku.

Klienci są pewni swoich oczekiwań – elektryfikacja ich flot jest nieunikniona, ponieważ przyniesie znaczne korzyści ekonomiczne, także te związane ze zrównoważonym rozwojem. Wszyscy potrzebują już teraz rozwiązań, które umożliwią płynne przejście flot na pojazdy elektryczne. Nasza synergia z Ford Pro wzmocni tę transformację. Chcemy zadowolić klientów, pomagając im czerpać korzyści z elektryfikacji, aby mogli skupić się na tym, co najważniejsze na efektywnym prowadzeniu biznesu – powiedział Muffi Ghadiali, dyrektor generalny i współzałożyciel Electriphi.

E -Taransit trafi do klientów w 2021 roku

Zostać liderem oprogramowania

Umiejscowiony w Dolinie Krzemowej, zespół ponad 30 pracowników Electriphi opracował i wdrożył specjalnie zbudowaną platformę zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i ładowaniem, która upraszcza elektryfikację floty, obniża koszty energii i śledzi kluczowe wskaźniki operacyjne, takie jak stan pojazdów w czasie rzeczywistym, dostępność ładowarek i niezbędne usługi serwisowe.

Ford Pro koncentruje się na pomaganiu klientom flotowym w lepszej i inteligentniejszej kooperacji, z większą wydajnością i łącznością popartą niezawodną trwałością. Wprowadzenie Electriphi na pokład jest ostatnim elementem, który dopełnia strategię Ford Pro mającą na celu objęcie pozycji lidera w obszarze oprogramowania i zbudowanie pełnego zestawu naszych usług, aby stworzyć stałą relację z klientem flotowym – dodał Cannis.

Ambitne przychodowe plany

Platforma ładowania Electriphi uzupełni specjalnie zaprojektowane usługi ekosystemu ładowania dla klientów flotowych, w tym ładowanie w domu pracowników, ładowanie publiczne i rozwiązania e-telematyki.

Niektóre elementy usług komercyjnych Ford Pro zostały już wprowadzone i są obecnie rozwijane w Europie, między innymi niedawno uruchomione programy Ford Fleet Management i Ford Pro Liive – system poprawy dyspozycyjności pojazdów oparty na systemach łączności, który ma ograniczyć przestoje we flotach klientów nawet o 60%.

Ford Pro przewiduje, że ze sprzedaż samochodów, urządzeń wspomagających oraz nowych usług wygeneruje do 2025 roku 45 miliardów dolarów rocznego przychodu, przy 27 miliardach dolarów osiągniętych w 2019 roku. W Ameryce Północnej udział Forda w sprzedaży dużych samochodów ciężarowych i dostawczych klasy 1 do klasy 7 przekracza obecnie 40%. Jak podkreśla producent, w Europie od sześciu lat marka Ford jest liderem na rynku pojazdów użytkowych.

Źródło: na podstawie Ford

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA