Amerykańskie przedsiębiorstwo logistyczne FedEx zamówiło 20 sztuk całkowicie elektrycznego samochodu ciężarowego Tesla Semi.
Jak powiedział dyrektor generalny spółki, Mike Ducker:
„FedEx posiada długą historię innowacji i uwzględnia wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju w swojej całej globalnej sieci. Inwestycja w te ciężarówki stanowi część naszego zobowiązania do poprawy bezpieczeństwa na drogach przy jednoczesnym zmniejszeniu naszego wpływu na środowisko.”
Jak podała Tesla, elektryczne ciężarówki wpłyną na podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz przyczynią się znacząco do redukcji kosztów transportu towarów. Zespoły kamer oraz czujników pomogą kierowcom wykrywać obiekty na drodze, zaś Autopilot umożliwi automatyczne hamowanie awaryjne i utrzymywanie pasa ruchu.
FedEx informuje, że dzięki inwestycjom w pojazdy zasilane gazem ziemnym, elektryczne, wodorowe, hybrydy oraz „czyste” technologie od 2008 r. zaoszczędził 158 mln galonów paliwa.
Do tej pory największe ujawnione publicznie zamówienia na Semi złożyły spółki UPS (125 szt.) oraz PepsiCo (100 szt.). Samochody trafią też m.in. do Anheuser-Busch (40 szt.), Sysco (50 szt.), Walmart, DHL (10 szt.) czy norweskich przedsiębiorstw Asko (10 szt.) oraz Posten Norge.
Produkcja pojazdu rozpocznie się w 2019 r. Zasięg Semi na jednym ładowaniu, w zależności od wersji, wyniesie od 480 km do 800 km. Samochód można obecnie zamawiać w USA, Kanadzie, Norwegii, Holandii oraz Wielkiej Brytanii.
about.van.fedex.com, businessinsider.com, materiały własne