Amerykański producent poinformował, że drugi miesiąc z rzędu, utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodowej w USA. Podczas gdy sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej wzrosła o 4,8 % w porównaniu z rokiem 2021, Ford w sierpniu zanotował wzrost o 27,3%, a całkowity udział firmy w rynku zwiększył się o 2,4 p.p. (w porównaniu do sierpnia 2021 r.) do obecnego poziomu 13,4%. Dzięki sprzedaży modelu F-150 Lightning firma zyskuje miano drugiej (po Tesli – przyp. red.) najlepiej sprzedającej się marki pojazdów elektrycznych.
Detaliści zamawiają
Firma obserwuje silny popyt na rynku. Z jej danych wynika, że zamówienia detaliczne na samochody roku modelowego 2023 wyniosły łącznie ponad 76 000 i osiągnęły tym samym wzrost o 41% w porównaniu z zamówieniami na auta roku modelowego 2022 w ubiegłym roku. To już piąty miesiąc, w którym ponad połowa sprzedaży detalicznej producenta pochodziła z wcześniej złożonych zamówień.
Czterokrotny wzrost elektryków
Doskonałe wyniki odnotowały także samochody elektryczne Forda, ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe tempo przyrostu sprzedaży BEV Forda jest prawie czterokrotnie szybsze niż segmentu pojazdów elektrycznych, zaś klienci przychodzący do Forda od innych marek stanowią ponad 60% sprzedaży. Najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA, F-150 Lightning, stał się także najszybciej rotującym pojazdem w gamie Forda – pozostaje na placach dilerskich zaledwie osiem dni.
Hybrydy trzymają się dobrze
Rekord odnotowały także hybrydy Forda. Do nowych klientów trafiło 7 302 pojazdy, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do ubiegłego roku. Udział Forda w tym segmencie aut wynosi obecnie 13% od początku roku – o 3,3 p.p. więcej niż w 2021 r., co stawia obecnie firmę na drugim miejscu po Toyocie. Producent podaje także, że do końca sierpnia hybrydy F-150 i Maverick osiągnęły łączną liczbę 47 091 sprzedanych pick-upów (wzrost o 87,6% w porównaniu do zeszłego roku).
Lightning przebojowy
F-150 Lightning odnotował najlepszą miesięczną sprzedaż od momentu wprowadzenia go na rynek, zostawiając w tyle mocnych konkurentów: pickupa Ram, Teslę Model 3 i Teslę Model X. Co istotne, także sprzedaż Mustanga Mach-E wzrosła o 115% przy sprzedaży 3 120 sztuk i rekordowej liczbie zamówień detalicznych w sierpniu na poziomie ponad 7 800 sztuk.
Źródło: na podstawie Ford