Herbert Diess , prezes zarządu marki Volkswagen, poinformował, że fabryka w Chattanooga jest najbardziej prawdopodobnym miejscem, w którym będą produkowane samochody elektryczne niemieckiego koncernu przeznaczone na rynek w USA.
Chattanooga to liczące ok. 180 000 mieszkańców miasto położone w stanie Tennessee. Obecnie, moce produkcyjne tamtejszego zakładu nie są w pełni wykorzystywane.
Pierwszy pojazd elektryczny niemieckiej marki oparty na nowej platformie MEB – wersja produkcyjna koncepcyjnego modelu I.D. Crozz – trafi na północnoamerykański rynek w 2020 r. Samochód będzie dysponował mocą 302 KM i zasięgiem 480 km na jednym ładowaniu.
Według nieoficjalnych informacji, ceny modelu będą zbliżone do cen aktualnie oferowanego SUVa Atlas. W USA za jego podstawową wersję należy zapłacić 31 425 dolarów (ok. 117 000 zł).
Atlas, razem z Passatem w odmianie sedan, jest produkowany w zakładzie w Chattanooga. O ile sprzedaż modelu Atlas utrzymuje się na zadowalającym poziomie, o tyle sprzedaż Passata spadła w 2017 r. o 8% r/r. To wynik spadku popytu na klasyczne limuzyny na rzecz crossoverów.
W okresie od stycznia do października bieżącego roku Volkswagen sprzedał łącznie w USA 280 188 pojazdów. Oznacza to wzrost o 9,4% r/r.
Za produkcję EV Volkswagena przeznaczonych na rynek europejski ma odpowiadać fabryka zlokalizowana we wschodnioniemieckim mieście Zwickau. Pierwszym elektrycznym modelem koncernu, który trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie, będzie kompaktowy hatchback I.D. Samochód zadebiutuje w salonach w 2020 r.
europe.autonews.com, materiały własne