UDOSTĘPNIJ

Szef rozwoju Renault, Gilles le Borgne przyznał, że firma zamierza wprowadzić na rynek mocniejszą od elektrycznej R5 wersję, czyli model Alpine. Według głównego projektanta firmy, odmiana Alpine będzie miała moc 160 kW (218 KM). W modelu R5 moc wyniesie 100 kW (136 KM), czyli tyle samo, co w planowanym elektrycznym modelu Megane.

R5 jest co prawda oparty na mniejszej platformie o nazwie CMF-BEV, jednak zdaniem szefa rozwoju Renault, który udzielił wywiadu brytyjskiemu magazynowi Autocar, umiejscowienie na niej silnika o większej mocy, nie będzie stanowiło problemu.

Akumulatory zagadką

O ile temat elektrycznego układu napędowego jest dziś w miarę jasny, to nadal nie wiadomo, jakie akumulatory znajdą zastosowanie w Alpine. Podczas prezentacji swojej strategii elektryfikacji pod koniec czerwca br., firma Renault ogłosiła, że ​​w przyszłości będzie polegać na dwóch różnych rodzajach ogniw NMC. R5 będzie korzystał z bardziej przystępnego wariantu ogniw, które mają być produkowane w niedawno ogłoszonej fabryce Envision AESC w Douai.

Zgodnie z zapowiedzią ogniwa o wysokiej wydajności dla pojazdów z segmentu C (takich jak Megane) i modeli Alpine, będą nadal pozyskiwane od długoletniego partnera w zakresie baterii, czyli LG Energy Solution. W przypadku Megane, Renault podało dotychczas zasięg 450 kilometrów według WLTP z pakietem 60 kWh. Nie wiadomo jeszcze, czy Alpine dostanie inne ogniwa w porównaniu do standardowego modelu R5 i jak duży może być to pakiet akumulatorów.

Zgodnie ze strategią Renault, z dziesięciu modeli elektrycznych, które mają zostać wprowadzone na rynek do 2030 roku, siedem planowanych jest pod marką Renault, a trzy pod marką Alpine. Na targach Alpine Renault pokazało sylwetkę samochodu sportowego (następca Alpine A110 jest opracowywany wspólnie z Lotusem), sylwetkę kompaktowego crossovera (bardzo przypominającego sportową wersję Megane), a także sylwetkę R5 – z dużym tylnym spojlerem.

R5 w atrakcyjnej cenie

Renault pod koniec czerwca poinformował też m.in., że nowa platforma CMF-BEV na której posadowiony zostanie model Renault 5 obniży jego koszt o 33% w porównaniu z ZOE obecnej generacji. Uda się to osiągnąć dzięki wymienności modułu akumulatora, właściwemu układowi napędowemu o wspomnianej mocy 100 kW oraz wszystkim komponentom nieelektrycznym przeniesionym z platformy CMF-B. Pojazdy segmentu B na platformie CMF- BEV oprócz dostępności w przystępnej cenie mają mieć osiągi do 400 km (WLTP). Do 2030 r. Renault chce wyprodukować do miliona pojazdów elektrycznych w gamie obejmującej zarówno ekonomiczne pojazdy miejskie, jak również samochody sportowe z wyższej półki. R5 ma szansę na debiut rynkowy w roku 2025.

Źródło: na podstawie electrive.com, Renault

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA