UDOSTĘPNIJ

Elektryczny sedan ET5 według producenta jest „ucieleśnieniem DNA” samochodów Nio i koncepcji „Design for AD”. Auto z najmocniejszym akumulatorem 150 kWh będzie miało nawet 1000 km zasięgu i będzie zdolne do autonomicznej jazdy. Podczas prezentacji firma zapowiedziała tez „ekspansję” na rynek europejski. W chinach firma chce sukcesywnie rozwijać swoją sieć ładowania.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to czerpie z opływowej sylwetki modelu ET7, dodatkowo wzmacniając go „ostrymi bruzdami, które podkreślają młodzieńczy i dynamiczny wizerunek auta”. Wnętrze ET5 to rzecz jasna akcenty związane z ekologią tkanin. Deska rozdzielcza jest wizualnie schludna i delikatna. PanoCinema – panoramiczny cyfrowy kokpit w ET5, wyposażony jest w technologie AR i VR. Model jest wyposażony w najnowszą technologię Autonomous Driving (NAD). Dzięki niej samochód może stopniowo osiągać bezpieczną i płynną autonomiczną jazdę w przestrzeniach i sytuacjach takich jak autostrady, obszary miejskie, parkowanie i ładowanie akumulatorów.

Trzy akumulatory

Model ET5, przyspiesza od 0 do 100 km/hw 4,3 sekundy. Dzięki opracowanym przez firmę wysokowydajnym, 4-tłokowym stałym zaciskom z odlewem aluminiowym, jego droga hamowania od 100 km/h do całkowitego zatrzymania skróciła się do 33,9 metra. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym zaledwie 0,24 i wysokowydajnym elektrycznym układzie napędowym nowej generacji wspomaganym przez moduł mocy SiC, zasięg CLTC ET5 osiąga ponad 550 km z akumulatorem  75 kWh, ponad 700 km z 100 kWh Long Range Battery i ponad 1000 km z 150 kWh Ultralong Range Battery.

Wytrzymałość nadwozia

Producent chwali się, że auto posiada wytrzymałe hybrydowe stalowo-aluminiowe nadwozie o sztywności skrętnej do 34 000 Nm/deg. Z bardzo niskim środkiem ciężkości wynoszącym 482,6 mm i szerokim rozstawem kół wynoszącym 1685 mm, ET5 uzyskał ocenę odporności na przewrócenie 1,7 powyżej pięciogwiazdkowych kryteriów NHTSA.

Cena ponad 50 000 USD

Model jest oferowany w dziewięciu opcjach kolorystycznych nadwozia, wśród których dostępne są wyłącznie dla tego modelu barwy: First Light Kiss i Sunbathe Yellow, (Airspace Blue to kolor Nio z 2022 roku). ET5 kosztuje 328 000 RMB (51,5 000 USD) przed dotacją, a 258 000 RMB (40 000 USD) z dopłatą. Dostawa nowych modeli do klientów ma rozpocząć się we wrześniu 2022 roku.

Start zamówień na ET7

Podczas prezentacji Nio ogłosiło datę rozpoczęcia zamówień na ET7, swojego średniej wielkości flagowego elektrycznego sedana na 20 stycznia 2022 r. Natomiast rozpoczęcie dostaw do klientów rozpocznie się 28 marca 2022 r. Jeśli chodzi o ten model to warto zauważyć, że podczas przygotowań do seryjnej produkcji dodano lub ulepszono 20 nowych funkcji i specyfikacji, w tym przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawione zostało do 3,8 sekundy oraz współczynnik oporu powietrza zoptymalizowany został do 0,208.

Rozbudowa sieci ładowania w Chinach

Firma potwierdziła również, że w 2022 roku Nio będzie kontynuować rozbudowę sieci ładowania i wymiany akumulatorów. Do końca 2022 r. producent będzie posiadać łącznie ponad 1300 stacji Power Swap, 6000 ładowarek zasilających i 10 000 ładowarek docelowych w całych Chinach oraz połączy ponad 30 docelowych tras ładowania.

Pierwszy rok w Europie

Rok 2021 to też pierwsze kroki Nio na światowym rynku. Po wejściu do Norwegii, chiński producent w 2022 r. wprowadzi swoje produkty i systemy usług do Niemiec, Niderlandów, Szwecji i Danii. Do 2025 r. Nio chce być obecne w ponad 25 krajach i regionach na całym świecie.

Rok 2021 jest pełen wyzwań. Dzięki pozytywnemu i optymistycznemu nastawieniu i perspektywom, Nio rozwijało się razem ze swoimi użytkownikami. W 2022 roku będziemy chcieli podwoić liczbę naszych produktów i przyśpieszyć rozwój technologii. Przyspieszyć wdrażanie naszej sieci serwisowej i wejść na więcej rynków na całym świecie. Jesteśmy spokojni o przyszłość – powiedział William Li, założyciel, prezes i dyrektor generalny Nio.

Źródło: na podstawie nio.com

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA