W 2018 r. w słynnym wyścigu górskim na Pikes Peak weźmie udział w pełni elektryczny, prototypowy bolid Volkswagena. Cel, jaki stawia przed sobą koncern, to pobicie rekordu wyścigu wśród samochodów elektrycznych. W 2016 r. Rhys Millen, kierowca urodzony w Nowej Zelandii, osiągnął czas 8 minut i 57 sekund. Nie podano jeszcze mocy prototypowego Volkswagena. Bolid eO PP100, w którym Millen wystartował w 2016 r., dysponował maksymalną mocą 1618 KM i maksymalnym momentem obrotowym 2520 Nm.
Volkswagen ostatni raz wziął udział w rywalizacji na Pikes Peak w 1987 r. Dwusilnikowy Golf, za kierownicą którego usiadł wtedy Klaus-Joachim Kleint, rozwijał 650 KM. Zwycięstwa pozbawiła go awaria zawieszenia. Swoje najlepsze miejsce w historii startów na Pikes Peak – 3 w klasyfikacji generalnej – Volkswagen zajął w 1985 r.
Wyścig na Pikes Peak odbywa się od 1916 r. Trasa wyścigu ma 19,99 km. Różnica poziomów na trasie wynosi 1 440 m. Meta znajduje się 4 301 m nad poziomem morza. Po drodze kierowcy muszą pokonać 156 zakrętów.
Rekord wyścigu ustanowił w 2013 r. słynny Sebastien Loeb, który za kierownicą spalinowego Peugeota 208 T16 Pikes Peak. Osiągnął metę w czasie 8 minut i 13 sekund.