Nowy EQA będzie wytwarzany w niemieckim Rastatt oraz w Pekinie. Akumulatory dostarczy filia Mercedes-Benz Accumotive w Kamenz. Również fabryka akumulatorów w Jaworze przygotowuje się do produkcji systemów akumulatorowych do kompaktowych modeli Mercedes-EQ. Elektryczny SUV Mercedesa, będzie dostępny u europejskich dealerów począwszy od wiosny 2021 r.
„Mercedes-EQ aspiruje do objęcia pozycji lidera w dziedzinie elektrycznych zespołów napędowych i samochodowego oprogramowania. Aby to osiągnąć, zdefiniowaliśmy ambitne cele w zakresie rozwoju produktów w połączeniu z przyspieszonym wprowadzaniem nowych rozwiązań” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za badania w Grupie Daimler oraz dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars. „Nowy EQA demonstruje sposób, w jaki wyobrażamy sobie elektromobilność dopasowaną do potrzeb naszych klientów. Będziemy oferować całą rodzinę odmian EQA, o mocy od 140 do ponad 200 kW, zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. A dla tych, dla których szczególnie ważna jest kwestia zasięgu, wkrótce w naszej gamie pojawi się specjalna odmiana EQA o zasięgu WLTP przekraczającym 500 km. EQA udowadnia, że stosując sprawdzoną architekturę, można osiągnąć doskonały kompromis pomiędzy efektywnością, kosztami i czasem wprowadzenia na rynek”.
EQA debiutuje w wersji EQA 250 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,7 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) o mocy 140 kW (190 KM) i zasięgu 486 km (w cyklu NEDC). „Piętrowy” akumulator litowo-jonowy, stanowiący element konstrukcyjny podwozia pojazdu, ma pojemność 66,5 kWh. Dzięki Mercedes me Charge klienci mają dostęp do największej obecnie sieci punktów ładowania na świecie: aktualnie obejmuje ona ponad 450 000 punktów AC i DC w 31 krajach. Mercedes me Charge pozwala użytkownikom aut Mercedes-EQ na wygodne korzystanie ze stacji ładowania różnych dostawców przy użyciu zintegrowanej funkcji płatności z intuicyjnym rozliczaniem.
Dane techniczne : EQA 250
Napęd | na przednie koła | |
Silnik elektryczny (przednia oś) | asynchroniczny | |
Moc maksymalna | kW | 140 |
Moment obrotowy | Nm | 375 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 8,9 |
Prędkość maksymalna | km/h | 160 |
Pojemność akumulatora, użyteczna (NEDC) | kWh | 66,5 |
Zużycie prądu w cyklu łączonym (NEDC) | kWh/100 km | 15,7 |
Zasięg (NEDC) | km | 486 |
Czas ładowania z wallboxa/na stacji AC (11 kW) | h | 5:45 |
Czas ładowania na stacji DC (100 kW) | min | 30 |
Źródło: https://www.media.daimler.pl/