Daimler zaprezentował nową, trzecią generację dostawczego Mercedesa Sprintera. Samochód jest teraz dostępny również w wersji z napędem na przednie koła i ma zapewniać „maksymalną ekonomiczność dzięki niższym całkowitym kosztom operacyjnym i funkcjom dopasowanym do potrzeb klienta”.
Nabywcy pojazdu będą mieli do dyspozycji nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO connect, które umożliwią łączność menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. System pozwala na zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym.
Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.
Jak zapowiedział Daimler, w 2019 r. na rynek trafi całkowicie elektryczna odmiana modelu nazwana eSprinter. Dane techniczne samochodu nie zostały ujawnione.
Obecnie Mercedes przyjmuje zamówienia na mniejszy, elektryczny model eVito. Pierwsze egzemplarze pojazdu trafią do klientów w drugiej połowie 2018 r. eVito dysponuje mocą 115 KM, momentem obrotowym 300 Nm i zasięgiem 150 km na jednym ładowaniu. Samochód został wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 41,2 kWh.
Daimler informuje, że zelektryfikowane samochody dostawcze są przede wszystkim przeznaczone do użytku w obrębie miast. Docelowo, wszystkie modele w ofercie Mercedes-Benz Vans otrzymają napęd elektryczny.
media.daimler.com, materiały własne