Podczas Los Angeles Auto Show Volkswagen zaprezentował razem trzy koncepcyjne modele elektryczne – kompaktowego I.D., busa I.D. BUZZ oraz SUV-a I.D. CROZZ. Samochody zostały oparte nowej platformie konstrukcyjnej MEB dedykowanej dla EV.
Światowa premiera I.D. odbyła się na ubiegłorocznych targach w Paryżu, I.D. BUZZ został ujawniony po raz pierwszy w styczniu 2017 r. w Detroit, zaś I.D. CROZZ na kwietniowych targach w Szanghaju, a następnie, w drugiej odsłonie, na wrześniowej wystawie we Frankfurcie.
Pierwszym modelem z rodziny I.D. przeznaczonym do sprzedaży w Europie będzie I.D., natomiast w USA jako pierwszy do sprzedaży trafi I.D. CROZZ.
Christian Singer, szef działu e-Mobility marki Volkswagen stwierdził:
„Znakiem szczególnym nowych aut są zmienione proporcje – modele mają duży rozstaw osi i krótkie zwisy nadwozia. Dzięki temu stworzyliśmy zupełnie nowy rodzaj wnętrz z dużą ilością miejsca dla pasażerów i na bagaż”.
Zdaniem Singera, kompaktowy model I.D. „ma rozmiary Golfa, ale w środku jest tyle miejsca, co w Passacie”. Efekt uzyskano dzięki umieszczeniu napędu elektrycznego równolegle do osi pojazdu, a akumulatorów o dużej pojemności w podłodze. Tak samo będzie w wypadku pozostałych modeli z rodziny I.D. „Modułowa platforma MEB umożliwia konstruowanie różnych pojazdów – od kompaktów po siedmiomiejscowe SUV-y”.
Volkswagen zapowiedział, że w planuje wprowadzenie do sprzedaży kolejnych samochodów z serii I.D. m.in. limuzyny. Cechą wspólną wszystkich pojazdów bedzie nie tylko elektryczny napęd, lecz także nowy rodzaj współpracy z otoczeniem. Zamiast licznych sterowników w pokładowej sieci znajdą się wydajne komputery z centralnym układem sterowania, które w każdej chwili będzie można aktualizować oraz poddawać upgrede’owi.
Do 2025 r. niemiecki koncern zamierza sprzedawać milion pojazdów elektrycznych rocznie.
vw.press-bank.pl, materiały własne