UDOSTĘPNIJ

Od początku stycznia do końca września br., firma z Ingolstadt dostarczyła klientom na całym świecie 1 347 637 samochodów. W analogicznym okresie roku klientów znalazło  1 187 190 aut marki (wzrost o 13,5 proc.). W Polsce do końca września zarejestrowano 15 222 egzemplarze producenta. To o 46,8 procent więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Na odnotowanie zasługuje fakt, że do końca dziewiątego miesiąca niemiecka marka premium sprzedała w skali globalnej 52 774 pojazdy z napędem całkowicie elektrycznym, osiągając tym samym wzrost o 51,4 procent w porównaniu ze sprzedażą styczeń-wrzesień w roku 2020.

Utrzymać zeszłoroczną sprzedaż

Od stycznia do września, liczba dostaw, przychody, zysk operacyjny, zysk przed opodatkowaniem, a przede wszystkim przepływy pieniężne netto były wyższe niż w roku ubiegłym dotkniętym pandemią koronawirusa. Utrzymujące się niedobory półprzewodników zgodnie z przewidywaniami miały jednak wpływ na wolumeny i wyniki finansowe w trzecim kwartale. Producent skorygował swoją prognozę na cały rok 2021: poziom dostaw samochodów marki Audi ma się teraz utrzymać na poziomie roku poprzedniego, a przychody nieco powyżej roku poprzedniego.

W pierwszym półroczu, niedobór półprzewodników dotknął nas szczególnie w trzecim kwartale. Odczuwamy tego konsekwencje w naszych wolumenach i danych finansowych. Dzięki aktywnym środkom zaradczym i naszym dobrym wynikom operacyjnym, udało nam się jednak w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy znacznie ograniczyć wpływ tego kryzysu na wyniki finansowe. Dzięki ogromnemu wysiłkowi i elastyczności, również w trzecim kwartale udało nam się cały czas utrzymać nasze mocne strony i zabezpieczyć wyniki. Dlatego w przyszłość patrzymy z większym zaufaniem – powiedział Jürgen Rittersberger, członek zarządu AUDI AG ds. finansowych i prawnych.

Słaby III kwartał

Od początku stycznia do końca września br., firma dostarczyła klientom na całym świecie 1 347 637 samochodów marki Audi (2020: 1 187 190). Tym samym Audi osiągnęło lepsze wyniki niż w pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku, notując wzrost o 13,5 procent. Podczas gdy w pierwszym półroczu dostawy były rekordowe, zgodnie z przewidywaniami niedobór półprzewodników wpłynął na dostawy w trzecim kwartale. Od początku lipca do końca września tego roku, liczba dostaw spadła o 23,8 procent w porównaniu z tym samym kwartałem roku 2020, który charakteryzował się jednak ożywieniem. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy popyt na modele Audi na wiodących rynkach rozwijał się pozytywnie: w Europie (+11,7 procent), w Chinach (+9,9 procent) i w USA (+31,2 procent) dostawy do klientów były większe niż w poprzednim, dotkniętym pandemią roku.

W Polsce od początku roku do końca września 2021 zarejestrowano 15 222 egzemplarze nowych Audi. To aż o 46,8 procent (4852 samochody) więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I-IX 2020: 10 370 szt.).

Elektryków przybywa

Znaczący wzrost dostaw modeli Audi z napędem w pełni elektrycznym uzasadnia obraną przez koncern drogę w kierunku e-mobilności: do końca września marka Audi dostarczyła klientom 52 774 pojazdy z napędem całkowicie elektrycznym, osiągając tym samym wzrost o 51,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (2020: 34 850). Już w roku 2026, nowe modele wprowadzane na rynek przez Audi będą wyłącznie w pełni elektryczne. W roku 2033 zakończy się produkcja ostatnich modeli z silnikami spalinowymi.

SUVy ratują sprzedaż

Dzięki pozytywnemu trendowi sprzedażowemu z pierwszego półrocza, przychody Grupy Audi od stycznia do września, w wysokości 40 mld 375 mln euro (2020: 33 mld 264 mln euro), były wyższe niż w roku poprzednim. Najbardziej pozytywny wpływ na przychody miały zwłaszcza modele typu SUV, m.in. Audi Q5 i w pełni elektryczne Audi e-tron. Spadek przychodów o 13 procent w trzecim kwartale odzwierciedla jednak wyzwania związane z zaopatrzeniem w półprzewodniki. Przychody marki Lamborghini w pierwszych trzech kwartałach znacznie przekroczyły poziom z roku ubiegłego i wyniosły 1 mld 399 mln euro (2020: 1 mld 182 mln euro). Również w przypadku marki Ducati przychody były wyższe niż w roku poprzednim i wyniosły 720 mln euro (2020: 509 mln euro).

Realistyczne spojrzenie

Audi realistycznie patrzy w przyszłość. Sytuacja na razie pozostaje pełna wyzwań, ale nasz wysoko wykwalifikowany zespół, odpowiednie produkty i odwaga we wprowadzaniu zmian sprawią, że nadal będziemy dobrze przygotowani na przyszłość – dodał Jürgen Rittersberger.

Grupa Audi koryguje swoje prognozy na pełny rok 2021. Firma spodziewa się, że zaopatrzenie w półprzewodniki pozostanie w nadchodzących kwartałach czynnikiem krytycznym. W tym roku oczekiwana wielkość dostaw ma być mniej więcej równa tej z roku poprzedniego. Zgodnie z przedstawioną w sierpniu strategią Audi „Vorsprung 2030”, do roku 2030 firma ma ambicję zostać liderem w segmencie premium poprzez m.in. uatrakcyjnienie dla klientów e-mobilności.

Źródło: na podstawie Audi

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA