Ekoenergetyka-Polska podsumowała wyniki swojej działalności w 2018 r. Jak informuje spółka, ubiegły rok miał dla niej wyjątkowe znaczenie z uwagi na liczne wygrane przetargi dla europejskich przedsiębiorstw z zakresu transportu publicznego, wyprodukowanie stacji ładowania o łącznej mocy 15 MW, wmurowanie kamienia węgielnego nowego Centrum Badawczo-Rozwojowego oraz wzrost zatrudnienia o ponad 120%.
W 2018 r. zainstalowanych zostało 185 punktów ładowania pojazdów elektrycznych produkcji Ekoenergetyki. Infrastruktura polskiej spółki została dostarczona do 23 miast w 9 krajach – od koła podbiegunowego (Luleå, Szwecja), aż do Katalonii (Barcelona, Hiszpania). Stacje ładowania Ekoenergetyki eksploatowane są również przez wielu polskich przewoźników, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Zielonej Górze, Stalowej Woli oraz Szczecinku. Łączna moc stacji spółki, które zostały dostarczone w 2018 r., wynosi 15 000 kW.
Ekoenergetyka podpisała długoterminowe kontrakty na dostawy ładowarek dla jednych z największych operatorów transportu publicznego w Europie: paryskiego RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) i VHH (Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein). Umowa z RATP opiewa na kwotę do 50 milionów euro. Obecnie realizowane jest pierwsze zamówienie z kontraktu na 90 zajezdniowych stacji ładowania o mocy 100 kW każda. Natomiast umowa ramowa z niemieckim operatorem przewiduje dostawę 6 bloków wielowyjściowych stacji ładowania o łącznej mocy 7.2 MW, z których każdy będzie ładować 16 autobusów jednocześnie.
W 2019 r. Ekoenergetyka zamierza sukcesywnie zwiększać moce produkcyjne i organizacyjne. Plan produkcyjny spółki zakłada dostawę minimum 230 punktów ładowania dla autobusów i samochodów elektrycznych. Stacje Ekoenergetyki pojawią się m.in. w Poznaniu i Katowicach, gdzie służyć będą autobusom elektrycznym eksploatowanym przez miejskich przewoźników. Przedsiębiorstwo będzie ponadto kontynuować dostawy stacji ładowania dla MZK Zielona Góra. Kolejny odbiorcą ładowarek Ekoenergetyki zostanie PKN Orlen, z którym spółka podpisała umowę ramową na dostawę stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych o mocach do 150 kW. Staną one na stacjach Orlenu w co najmniej kilkunastu lokalizacjach w Polsce. Według planów, łączna moc wyprodukowanej infrastruktury ładowania znacznie przewyższy zeszłoroczny wynik – ma wynieść co najmniej 23 000 kW.
Ekoenergetyka informuje, że najważniejszym wydarzeniem dla działalności przedsiębiorstwa w roku 2019 stanie się otwarcie „Centrum Badawczo-Rozwojowego nowych technologii w transporcie elektrycznym”. Głównym założeniem nowej placówki jest skupienie się na rozwoju innowacyjnych technologii z zakresu elektromobilności. Dzięki funkcjonowaniu centrum, możliwe będzie wdrożenie nowych planów rozwojowych pracowników, jak również rozpoczęcie programu stażowego. Ekoenergetyka informuje, że działania te pozwolą rozwijać kadrę wysokiej jakości specjalistów, a także pozyskiwać młode talenty już na etapie szkoły średniej.
Od 2013 r. spółka z Zielonej Góry dostarczyła 330 stacji ładowania do 45 miast w 11 krajach o łącznej mocy 22 000 kW. Każdego dnia zainstalowane ładowarki w trakcie 550 ładowań dostarczają do baterii pojazdów 300 000 kWh energii elektrycznej.
Z uwagi na fakt, że coraz więcej miast modernizuje swój tabor i wprowadza do niego autobusy elektryczne, jak również równolegle rośnie popularność osobowych EV, w 2019 r. Ekoenergetyka planuje dostarczyć stacje ładowania o sumarycznie większej mocy niż przez wszystkie lata funkcjonowania przedsiębiorstwa do tej pory.
ekoenergetyka.com.pl, materiały własne