Już za niespełna miesiąc (25 sierpnia br.) Mercedes przedstawi oficjalnie nową generację Citana i jego w pełni elektryczny wariant, czyli eCitana. Model będzie można zamawiać od połowy września 2021 roku. Auto zostanie wyposażone w nowoczesne systemy, które ułatwią kierowcy codzienne użytkowanie np. w działalności dystrybucyjnej w centrach miast. Nowy Citan zastąpi swojego poprzednika, który został wprowadzony na rynek w 2012 roku i ugruntował pozycję niemieckiej marki w segmencie małych samochodów dostawczych.
Systemy wspomogą kierowcę
Dostawczak w nowej odsłonie wyposażony będzie w liczne systemy wspomagania jazdy i nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które dostępne będą w standardzie. Rozbudowane zostały intuicyjne opcje obsługi dzięki MBUX ze sterowaniem głosowym „Hej Mercedes”. Z kolei wiele usług cyfrowych Mercedes me połączono w celu zapewnienia większej wydajność i przejrzystości. – Tworząc w Nowym Citanie systemy wspomagające kierowcę, chcieliśmy wdrożyć w pojeździe dostawczym filozofię Mercedes-Benz Cars w zakresie ich komfortowego i płynnego działania – powiedział Dirk Hipp, główny inżynier Mercedes-Benz Small Vans.
Citan, jak podkreśla producent ma w sobie cechy których klienci oczekują od marki Mercedes, czyli kompaktowe wymiary zewnętrzne, przestronne wnętrze i dużą pojemność ładunkową. Te atuty otwierają szeroki zakres zastosowań dla nowego małego vana, zwłaszcza w działalności dystrybucyjnej w centrach miast. Ergonomiczny i łatwy dostęp do wnętrza oraz przestrzeni ładunkowej zapewniają szeroko otwierane drzwi przesuwne po lewej, jak i prawej stronie pojazdu, a także niski próg załadunku. Citan Tourer zapewni również wygodną jazdę pasażerom. Poza imponującą funkcjonalnością i elastycznością, pojazd zapewnia bogate wyposażenie w systemy bezpieczeństwa oraz wysoki komfort jazdy.
Elektromobilne aspiracje
Mercedes-Benz AG odpowiada za globalną działalność Mercedes-Benz Cars i Mercedes-Benz Vans, zatrudniając ponad 170 000 pracowników na całym świecie. Producent aspiruje do miana lidera w dziedzinie mobilności elektrycznej i oprogramowania samochodowego.
Portfolio produktów obejmuje markę Mercedes-Benz wraz z submarkami Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Class oraz marką smart. Marka Mercedes me oferuje dostęp do usług cyfrowych Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG to jeden z największych na świecie producentów samochodów luksusowych. W 2020 roku sprzedał około 2,1 miliona aut osobowych i prawie 375 000 pojazdów dostawczych. W swoich dwóch segmentach biznesowych Mercedes-Benz AG stale rozwija swoją światową sieć produkcyjną – liczącą ok. 35 zakładów produkcyjnych na czterech kontynentach – przygotowując się do spełnienia wymagań mobilności elektrycznej. Jednocześnie firma buduje i rozbudowuje swoją globalną sieć produkcji akumulatorów na trzech kontynentach.
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz