UDOSTĘPNIJ

Skandynawski producent zgodnie z obraną strategią wprowadza rozwiązania oparte na pojazdach elektrycznych BEV (ang. – Battery Electric Vehicle). Ciężarówki dostępne z kabinami sypialnymi R lub S, stanowią część kompleksowego rozwiązania, które umożliwi elektryfikację transportu znacznej liczbie klientów, dla różnych aplikacji. W autach zainstalowano akumulatory o mocy 624 kWh. Moc ładowania wynosi do 375 kWa, ciągła moc wyjściowa 410 kW (odpowiednik około 560 KM). Produkcja zelektryfikowanych pojazdów Scania nowej generacji rozpocznie się w IV kwartale 2023 r.

Elektryczny kamień milowy

–  Wprowadzenie elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu regionalnego stanowi kamień milowy dla nas i dla naszych partnerów. Obecnie poszerzamy ofertę Scania, stwarzając nowe możliwości dla szerokiego grona klientów i całego ekosystemu transportowego. Nasze pojazdy stanowią część rozwiązania, którego oczekuje branża transportowa w związku z elektryfikacją – powiedział Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scania.

–  Włączenie tych rozwiązań do portfolio Scania to ważna zmiana dla klientów, którzy chcą być częścią elektryfikacji transportu. Ułatwiamy ją naszym klientom, uwzględniając takie wartości, jak bliskie partnerstwo i zeroemisyjność – dodał Fredrik Allard, starszy wiceprezes i dyrektor ds. elektryfikacji w Scania.

Produkt dostosowany do potrzeb

Dzięki nowym pojazdom klienci będą mogli wybrać podwozia pod zabudowę lub zestaw: ciągnik z naczepą, dostosowane do transportu żywności w kontrolowanej temperaturze. Zasięgi  pojazdu różnią się w zależności od masy i konfiguracji pojazdu oraz od topografii terenu, na którym jest wykonywany transport. Zasięg ciągnika w konfiguracji osi 4×2 z sześcioma akumulatorami może sięgać do 350 km między każdym ładowaniem, ze średnią prędkością 80 km/h na autostradzie. Stałe trasy, które obejmują zaplanowane ładowanie w zajezdni lub w miejscu docelowym są najlepsze dla tego typu rozwiązań. Możliwość ładowania podczas obowiązkowego 45-minutowego odpoczynku kierowcy zwiększy zasięg operacyjny.

Szerokie portfolio

– Oferta pojazdów elektrycznych Scania stale rozwija się. Dzięki wzbogaceniu naszego portfolio, w którym znajdują się hybrydy i pojazdy BEV do dystrybucji miejskiej, wprowadzone na rynek w 2020 roku, możemy obecnie zaoferować klientom zrównoważone i szerokie portfolio rozwiązań o zerowej emisji — podkreślił Fredrik Allard.

Nowe pojazdy Scania BEV mogą być zamawiane w konfiguracji: ciągnik 4×2 lub podwozie 6×24. Ciągnik 4×2 będzie wymagał rozstawu osi 4150 mm do montażu sześciu akumulatorów, bazując na europejskich przepisach dotyczących zwiększonych wymiarów pojazdów. Istnieje możliwość wyspecyfikowania pojazdu o całkowitej masie zestawu do 64 ton, zgodnego z typową kombinacją nordycką.

Moc ładowania wynosi do 375 kW, co oznacza, że ​​godzina ładowania zwiększa zasięg pojazdu o około 270 do 300 km. Ciągła moc wyjściowa Scania 45 R lub S wynosi 410 kW (odpowiednik około 560 KM). Produkcja zelektryfikowanych pojazdów Scania nowej generacji rozpocznie się w IV kwartale 2023 r.

Inna produkcja i konsumpcja

Stawienie czoła globalnym wyzwaniom związanym z emisją CO2 oznacza, że ​​wszyscy musimy produkować i konsumować w nowy sposób. Redukcja, ponowne użycie i recykling zawsze były ważne dla Scania. To, co stoi między nami, a przestawieniem się na system transportu wolny od paliw kopalnych, oparty na rozwiązaniach zelektryfikowanych, to kompleksowa infrastruktura do ładowania, ale tu również widzimy duży postęp – dodał Christian Levin.

Źródło: na podstawie Scania Polska

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA