Dyrektor Generalny General Motors, Mary Barra, powiedziała, że ewentualne zniesienie ulg podatkowych na EV przez Kongres USA, „będzie miało” wpływ na sprzedaż modeli napędzanych prądem, takich jak np. Chevrolet Bolt (na zdjęciu).
„Jestem za tym, żeby zostało tak, jak było” – stwierdziła. Jej zdaniem, uchwalenie zmian spowoduje, że dla wielu potencjalnych nabywców, kupno EV przestanie być opłacalne.
Izba Reprezentantów zamierza znieść regulacje, zakładające ulgę w wysokości do 7 500 dolarów przy zakupie samochodów elektrycznych. Zarówno przemysł motoryzacyjny, jak i organizacje ochrony środowiska zawarły niecodzienny sojusz i sprzeciwiają się wprowadzeniu planowanych zmian.
Ulga w pełnej wysokości (7 500 dolarów) przysługuje obecnie firmom motoryzacyjnym, których łączna sprzedaż EV nie przekroczyła od 2010 r. poziomu 200 000 egzemplarzy. Po osiągnięciu tego limitu przysługuje w pełnej wysokości do końca kwartału, w którym limit został osiągnięty oraz kwartału następnego. Przez kolejne 6 miesięcy ulga oblega obniżeniu o 50% (do kwoty 3 750 dolarów) i przez następne pół roku o dalsze 50% (do kwoty 1875 dolarów), a następnie wygasa.
reuters.com, materiały własne