Zakład Transportu Miejskiego z Lublina poinformował o ofertach, które wpłynęły w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania.
Pod koniec kwietnia lubelski ZTM ogłosił przetarg na zakup i dostawę dwudziestu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania wolnego na zajezdni oraz ładowania szybkiego na przystankach końcowych.
30 lipca ZTM poinformował, że w przetargu wpłynęły dwie oferty złożone przez firmy Solaris Bus & Coach oraz Ursus Bus. Ta pierwsza wyceniła ofertę na prawie 60,511 mln zł, a druga na około 58,020 mln.
Zamawiający bezpośrednio przed otwarciem ofert ogłosił, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ok. 52,988 mln zł.
Miasto chce zmówić 20 szt. pojazdów. Autobusy mają być elektryczne, fabrycznie nowe tj. wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą, nieeksploatowane, niskopodłogowe, 12 metrowe, takie same, tej samej marki i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Ich wyposażenie obejmie m.in. system monitoringu, klimatyzację, biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką, bramki liczenia pasażerów oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Wśród podstawowych parametrów technicznych autobusów wskazano:
– baterie litowo-jonowe o pojemności większej równej 96 kWh
– całkowita liczba pasażerów większa/równa 70 osób
– ładowanie za pomocą złącza pantografowego na przystankach końcowych w trakcie świadczenia usług przewozowych, wielokrotnie w ciągu dnia za pomocą ładowarek dużej mocy nie mniejszej niż 450 kW zlokalizowanych na nowo budowanej pętli przy ul. Choiny (4 szt,.)
Zakup i dostawa autobusów elektrycznych odbywa się w ramach projektu unijnego pn. „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Autobusy dedykowane są do linii komunikacyjnych nr 13, 23 i 29. Odbiór pojazdów spodziewany jest w 2019 r.
cire.pl, materiały własne