Delta zamierza zaprojektować „ekstremalnie szybką” stację ładowania do pojazdów elektrycznych, dysponującą mocą 400 kW. Urządzenie będzie w stanie zapewnić zasięg 290 km (180 mil) po mniej niż 10 minutach ładowania.
„Extreme fast charger” (XFC) Delty ma się cechować efektywnością przesyłu energii z sieci do pojazdu na poziomie 96,5% (wzrost o 3,5% w porównaniu do aktualnie stosowanych rozwiązań) oraz czterokrotnie niższą masą własną i dwukrotnie mniejszymi rozmiarami zewnętrznymi niż obecna generacja szybkich ładowarek DC (na zdjęciu).
Partnerami spółki zostały m.in. takie podmioty jak General Motors, DTE Energy, NextEnergy czy CPES Virginia Tech. Projekt zostanie w 50% sfinansowany przez amerykański Departament Energii.
M.S. Huang, prezes Delta Electronics (Americas) stwierdził:
„Jesteśmy zachwyceni z prowadzenia tak ważnego projektu i zgromadzenia świetnego zespołu naukowców i partnerów, którzy są więcej niż gotowi by podjąć wyzwanie polegające na ustanowieniu nowego standardu szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych”.
Czas trwania projektu oszacowano na 3 lata, zaś jego koszt wyniesie 3 mln dolarów. Prototyp XFC ma być gotowy w 2020 r.
Delta Americas posiada biura, centra badawczo-rozwojowe, produkcyjne, dystrybucyjne oraz naprawcze w USA, Meksyku, Argentynie, Brazylii oraz Kanadzie. Spółka jest własnością Delta Electronics, przedsiębiorstwa założonego w 1971 r. w Tajpej, które na całym świecie dysponuje 169 biurami sprzedaży, 70 centrami badań i rozwoju oraz 30 zakładami produkcyjnymi.
delta-americas.com, materiały własne