Międzynarodowy dostawca usług logistycznych i Volta Trucks m.in. producent i dostawca usług w zakresie innowacyjnych elektrycznych pojazdów użytkowych poinformowały o nawiązaniu ścisłej współpracy. Dotyczyć ona będzie przedsprzedaży blisko 1500 ciężarówek Volta Zero zasilanych wyłącznie energią elektryczną. To jak dotychczas największe zamówienie w Europie na duże auta ciężarowe o zerowej emisji spalin. 16 -tonowe pojazdy obsłużą terminale logistycznego giganta.
Elektryczna flota przyspieszy
– Przed nami wiele wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć w drodze do zerowej emisji dwutlenku węgla. Współpraca na tak dużą skalę z Volta Trucks pozwala nam znaczne przyspieszyć tempo budowy naszej elektrycznej floty a tym samym inwestować w bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe. Przybliża nas to do zakładanego celu neutralnej logistyki pod względem emisji dwutlenku węgla – powiedział Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport at DB Schenker in Europe.
–..Współpraca w zakresie największego w Europie zamówienia na samochody ciężarowe zasilane wyłącznie energią elektryczną świadczy o tym, że główni dystrybutorzy towarów zyskają możliwość punktualnej realizacji dostaw za pomocą pojazdów o zerowej emisji spalin, świadcząc usługi na najwyższym poziomie – dodał m.in. Essa Al-Saleh, Chief Executive Officer of Volta Trucks.
W ramach współpracy spółka DB Schenker wykorzysta pierwszy prototyp Volta Zero Trucks w rzeczywistych warunkach dystrybucji wiosną i latem 2022 roku. Wyniki tych testów zostaną włączone do seryjnej produkcji 1470 pojazdów wytworzonych w nowym zakładzie produkcyjnym Volta Trucks w Steyr w Austrii.
Volta obsłuży terminale
W pełni elektryczny 16-tonowy pojazd Volta Zero znajdzie swoje zastosowanie w europejskich terminalach DB Schenker. Celem jest transport towarów z hubów dystrybucyjnych do centrów miast i obszarów miejskich. To właśnie w tych rejonach zauważalne są największe korzyści płynące z wykorzystania tego samochodu. Pojazd posiada innowacyjną konstrukcję, układ napędowy z zerową emisją oraz bezpieczną kabinę, zaprojektowaną również pod kątem ochrony innych użytkowników dróg. DB Schenker wraz z Volta Trucks wspólnie zbadają możliwości zastosowania nowej technologii, aby rozwijać potencjał tej oferty. Wdrożenie rozpocznie się w 10 lokalizacjach w 5 krajach.
W ramach współpracy, po przeprowadzeniu testów zostaną opracowane specyfikacje dla zapowiadanego wcześniej wariantu Volta Zero o masie 12 ton. Przyspieszy to szkolenia kierowców i zastosowanie pojazdów.
Kierowca pośrodku
Volta Zero jest pierwszym na świecie w pełni elektrycznym 16-tonowym pojazdem, zaprojektowanym specjalnie dla logistyki miejskiej. Redukuje wpływ dostaw towarowych na środowisko w ośrodkach miejskich. Zaprojektowany od podstaw, zasilany wyłącznie energią elektryczną i posiadający zasięg od 150 do 200 km (95 – 125 mil) Volta Zero wyeliminuje do 2025 roku około 1,2 milionów ton CO2.. Dzięki wyeliminowaniu silnika spalinowego miejsce kierowcy w Volta Zero znajduje się pośrodku, na niższej wysokości niż w konwencjonalnych ciężarówkach co zapewnia kierowcy szeroki kąt widzenia wynoszący 220 stopni. Prototyp Volta Zero został wprowadzony na rynek we wrześniu 2020 r., a pierwsze pojazdy trafią do klientów w połowie 2022 r.
Źródło: na podstawie DB Schenker