Daimler Trucks & Buses ogłosił, że najpóźniej w roku 2039 na rynkach w Europie, Japonii i krajach członkowskich NAFTA zamierza sprzedawać wyłącznie pojazdy, których eksploatacja („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2.
Ponadto, w 2022 r. oferta koncernu na głównych rynkach zbytu ma obejmować seryjne pojazdy elektryczne z napędem akumulatorowym. Do końca przyszłej dekady Daimler Trucks & Buses wprowadzi do sprzedaży również modele z napędem wodorowym. Na wystawie Tokyo Motor Show w Japonii koncern zaprezentował prototyp Vision F-Cell marki FUSO zasilany ogniwami paliwowymi Od roku 2022 wszystkie fabryki Daimler Trucks & Buses w Europie będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Następnie w ich ślady pójdą fabryki we wszystkich innych regionach.
W 2017 r. Daimler Trucks & Buses uzupełnił ofertę o swoją pierwszą ciężarówkę z napędem całkowicie elektrycznym – Fuso eCanter. Samochód powstał w krótkiej serii. Obecnie klienci m.in. w Nowym Jorku, Tokio, Berlinie, Londynie, Amsterdamie, Paryżu i Lizbonie użytkują ponad 140 egzemplarzy pojazdu. Cięższy model Mercedes-Benz eActros, o zasięgu do 200 km, jest pilotażowo eksploatowany przez klientów w Niemczech i Szwajcarii. Pierwszy egzemplarz pojazdu przekazano użytkownikowi w 2018 r. Z kolei w Stanach Zjednoczonych klienci koncernu testują średniociężkiego Freightlinera eM2 oraz ciężkiego Freightlinera eCascadia.
W 2018 r. Daimler Trucks & Buses rozpoczął seryjną produkcję elektrycznego autobusu Mercedes-Benz eCitaro. Pojazdy tego typu obsługują linie komunikacyjne m.in. w Berlinie, Hamburgu, Oslo i Ystad. Zeroemisyjne autobusy Daimlera zostały ponadto zakupione przez klientów z Luksemburga i Szwajcarii. W roku 2021 na rynku pojawi się eCitaro z akumulatorem nowej generacji. Od 2022 r. pojazd będzie dostępny z range extenderem w postaci wodorowego ogniwa paliwowego.
media.daimler.pl, materiały własne