Pierwsze autobusy Mercedes-Benz Citaro w wersji hybrydowej opuściły bramy fabryki i trafiły do przewoźnika Stuttgarter Strassenbahnen AG (SSB).
W porównaniu do odmian tradycyjnych, Citaro z napędem hybrydowym zapewnia oszczędność paliwa do 8,5%.
Silnik elektryczny w kształcie dysku został umieszczony pomiędzy automatyczną przekładnią a silnikiem spalinowym. W trakcie hamowania lub gdy autobus się toczy, jednostka elektryczna służy jako generator energii elektrycznej, która jest magazynowana w kondensatorach typu mild hybrid storage (MHS). Gdy autobus ponownie się rozpędza, silnik elektryczny wykorzystuje zgromadzoną energię i wspomaga silnik spalinowy. Jednostka elektryczna dostarcza wtedy 19 KM (14 kW) i 220 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, spada obciążenie silnika beznynowego a w konsekwencji także zużycie paliwa.
Kolejną z nowości zastosowanych w hybrydowym Citaro jest system „intelligent eco steering”. Elektrohydrauliczny układ wspomagania włącza się jedynie w razie potrzeby tzn. gdy kierowca obraca kierownicę, System jest standardowym wyposażeniem autobusu Daimlera.
Nowy Citaro dzieli wiele części z innymi pojazdami niemieckiego koncernu, co ma ułatwić jego serwisowanie. Przykładowo, pompa wody została wykorzystana w wielu modelach samochodów Mercedesa.
Jak zapewnia Daimler, podzespoły hybrydowego autobusu zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu.
media.daimler.com, materiały własne