media.daimler.com, materiały własne
W najbliższych latach Daimler planuje przedstawić rodzinę samochodów elektrycznych, które trafią na rynek pod submarką EQ.
Niemiecki producent obawiał się jednak, że nie będzie mógł używać tej nazwy w Chinach – koncern Chery od 2014 r. sprzedaje w Państwie Środka pojazd elektryczny eQ.
Jak powiedział w marcu Agencji Reuters rzecznik Chery:
„Jeżeli nowa marka trafi na chiński rynek, naruszy nasze prawa do znaków towarowych. Nazwy EQ i eQ są niemal identyczne. Ich produkt też jest samochodem elektrycznym”.
Chery zapowiadało dochodzenie swoich praw na drodze sądowej, jednak obu firmom udało się dojść do porozumienia.
Na mocy zawartej umowy, Chery wykorzysta nazwę eQ oraz eQ1 i kolejne oznaczenia numeryczne, zaś Daimler – alfabetyczne np. EQC.
Hybrydy producenta ze Stuttgartu otrzymają emblematy EQ Power, natomiast hybrydy Chery – eQ TEC. Dysponujące wysokimi osiągami hybrydy niemieckiego koncernu będą zaś oznaczane logo EQ Power+.
Zespół Mercedes-AMG Petronas Motorsport korzysta już z określenia EQ Power+ na bolidzie startującym w Formule 1. Podobne oznaczenie otrzymał ponadto koncept GT ujawniony na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie.
Niemiecki koncern po raz pierwszy zaprezentował submarkę EQ na targach samochodowych w Paryżu w 2016 r. Pierwszym z pojazdów noszących to logo został prototyp o wspomnianej już wyżej nazwie EQC – SUV wielkości Mercedesa GLC. Nowy EV ma pojawić się na rynku w 2019 r.
Do 2022 r. EQ zamierza zaprezentować łącznie 10 nowych modeli. Plany Daimlera obejmują również produkowanie w Chinach baterii litowo-jonowych przeznaczonych do samochodów elektrycznych.