UDOSTĘPNIJ

materiały własne

Automotive Electric Supply Corporation – spółka joint venture pomiędzy Nissanem a innym japońskim gigantem NEC – dostarcza baterie litowo-jonowe do każdego egzemplarza Nissana Leaf, łącznie nawet 300.000 sztuk przez ostatnie 6 lat.

Według napływających informacji, nabyciem udziałów w AESC zainteresowane jest GSR Capital – przedsiębiorstwo z Chin. Transakcja nie została jeszcze sfinalizowana.

Na podstawie zeszłotygodniowego raportu Agencji Bloomberg, spółka wspierana przez rząd prowincji Hubei, ma zamiar objąć akcje o wartości ok. miliarda dolarów. Transakcja jest o tyle ciekawa, że przypadki nabywania przez chiński kapitał japońskiej własności przemysłowej należą do rzadkości.

Przejęcie udziałów w firmie produkującej baterie litowo-jonowe jest przejawem realizacji planów chińskiego rządu, które zakładają znaczny wzrost produkcji i sprzedaży  samochodów elektrycznych w Państwie Środka.

W międzyczasie prezes grupy Renault-Nissan Carlos Ghost poinformował, że celem koncernu jest obniżenie cen baterii i poprawa wydajności, a to, kto będzie je produkował, stanowi kwestię drugorzędną. Wszystkie baterie wykorzystywane w elektrycznych samochodach Nissana produkowało do tej pory AESC, natomiast w elektrycznych pojazdach Renault montowano baterie LG Chem. I to LG Chem uznawane jest za producenta najtańszych baterii – prócz Renault, dostarcza je jeszcze m. in. do produkowanych przez General Motors Chevroletów Bolt i Volt plug-in hybrid a także wielu innych modeli samochodów.

Spośród produktów trzech najważniejszych koncernów produkujących baterie – AESC, LG CHem i Panasonica, to właśnie te oferowane przez AESC uważane są  przez wielu analityków za najsłabsze jakościowo.  Przykładowo, baterie montowane w pierwszych seriach Nissana Leaf, które nie są aktywnie chłodzone, mają tendencję do  osiągania bardzo wysokich temperatur, co może być szczególnie niebezpieczne w regionach o gorącym klimacie. AESC oferuje odporniejsze na przegrzewanie się baterie dopiero od 2015 r.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA