Mercedes-Benz Vans rozszerza swoje portfolio produktów o samochód EV klasy premium dla rodzin oraz miłośników aktywnego spędzania wolnego czasu. Nowa klasa T, zostanie wprowadzona na rynek w 2022 r. Auto uzupełni portfolio firmy w segmencie małych samochodów dostawczych.
Elektryk klasy T od Mercedesa, to kolejne potwierdzenie zapowiedzi firmy o „przejściu do świata całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ (przed dwoma tygodniami firma zaprezentowała m. in. nowe modele: EQA 300 4MATIC oraz EQA 350 4MATIC).
Teraz Mercedes-Benz Vans pokazuje klientom swój pierwszy pojazdu premium w segmencie małych samochodów dostawczych. Ma to być w pełni elektryczne auto dla rodzin i klientów prywatnych lubiących spędzać aktywnie wolny czas. Zaprezentowany pojazd koncepcyjny łączy w sobie dużą i wszechstronną przestrzeń dla maksymalnie siedmiu pasażerów oraz obszerny bagażnik z typowym dla Mercedesa designem i podejściem. Firma stawia na: komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo.
– Poszerzamy naszą ofertę w segmencie małych samochodów dostawczych o elektryczną klasę T. Będzie ona odpowiadać rodzinom i tym wszystkim klientom, niezależnie od wieku, którzy lubią spędzać wspólnie i aktywnie wolny czas i potrzebują dużo miejsca i maksymalnej różnorodności bez rezygnacji z komfortu. Concept EQT wskazuje też jasno, że konsekwentnie realizujemy nasze dążenie do pozycji lidera w elektromobilności i także w tym segmencie będziemy oferować w pełni elektryczny model – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.
Typowe dla marki wzornictwo o wysokim stopniu atrakcyjności cenowej
Concept EQT jest autem łatwo rozpoznawalnym jako „członek rodziny” Mercedes-EQ. Jego design wyróżnia się wyważonymi proporcjami i klasycznym, nowoczesnym wzornictwem. Efektowne nadkola podkreślają moc i „emocjonujący” wygląd pojazdu.
– Concept EQT to nowy van, mający DNA zaczerpnięte z designu„ Sensual Purity”. Wyróżniają go klasyczne kształty, eleganckie wykończenia i… ekologiczne materiały. To wszystko jasno wskazuje, że auto należy do rodziny Mercedes-EQ – mówi Gorden Wagener, główny designer w grupie Daimler.
Wnętrze Concept EQT jest równie stylowe, jak jego wygląd zewnętrzny – charakteryzujący się eleganckim kontrastem czerni i bieli. Siedzenia są obite białą skórą nappa; aplikacje z plecionej skóry na środkowym panelu siedzenia wykonane są ze skóry pochodzącej z recyklingu. Szczególnie przyciąga wzrok tablica przyrządów. Górna część ma kształt profilu skrzydła z wyglądem „kamienia nad brzegiem morza” i dynamicznie łączy się z zestawem wskaźników. Praktyczny półzamknięty schowek znajduje się nad zestawem wskaźników, co zapewnia łatwy dostęp do ważnych akcesoriów lub dokumentów.
Wyświetlacz z burzącymi danymi, nawigacją i punktami ładowania
Na wyświetlaczu multimedialnym o wysokiej rozdzielczości kafelek EQ w menu głównym służy jako centralny punkt dostępu do określonych ekranów i ustawień. Obejmują one prąd ładowania, czas odjazdu, przepływ energii i histogram zużycia. Wyświetlacz multimedialny może być również używany do obsługi nawigacji oraz trybów jazdy. W połączeniu z Mercedes me connect oferowane są również usługi i funkcje nawigacyjne dla pojazdów elektrycznych, takie jak wyświetlanie stacji ładowania, zasięg elektryczny i zoptymalizowane planowanie trasy z uwzględnieniem poziomu naładowania, pogody lub sytuacji na drodze.
Funkcjonalność w dobrym stylu: dużo miejsca, wygodny dostęp
Concept EQT (długość/szerokość/wysokość: 4945/1863/1826 ) jest wyposażony w przesuwne drzwi po obu stronach z wyjątkowo dużym otworem, dzięki czemu można bez problemu dostać się do obu pełnowymiarowych pojedynczych siedzeń w trzecim rzędzie. W drugim rzędzie siedzeń można umieścić obok siebie trzy foteliki dziecięce. Panoramiczny dach z wyrysowanym laserem pejzażem gwiazd zalewa wnętrze światłem. Elegancka konstrukcja butelki, zwężająca się od przodu do tyłu, sprawia, że pojazd wydaje się dłuższy. Stromo opadający tył z wygodną, pionową klapą tylną i oknem zapewnia wyjątkowo przestronną przestrzeń ładunkową. Jeśli potrzeba więcej miejsca, siedzenia trzeciego rzędu można całkowicie złożyć lub wyjąć, pozostawiając wystarczającą ilość miejsca na wózek dziecięcy, skrzynię transportową dla psów i inny sprzęt rekreacyjny.
Napęd od Kangoo Electric?
Nowy Mercedes Klasy T jest opracowywany wspólnie z Renault-Nissan-Mitsubishi. Jednak parametry wskazują, że Mercedes van wyraźnie góruje nad innym „siostrzanym” modelem zbudowanym na podobnej platformie, Renault Kangoo (EQT jest m. in. dłuższy o blisko pół metra).
Możliwe jest jednak, że Mercedes przyjmie napęd Kangoo Electric. Miałby wtedy silnik elektryczny o mocy 75 kW i akumulator 44 kWh. Mercedes może też wykorzystać napęd elektryczny z niedawno zaprezentowanych kompaktowych SUV-ów EQA i EQB; 140 kW z napędem na przednie koła i akumulatorem z mocą 66,5 kWh. Ponieważ Concept EQT jest tylko 5 cm krótszy od większego EQV, wydaje się ponadto możliwe, że elektryczny układ napędowy tego ostatniego mógłby być oferowany w EQT (z mocą 150 kW i akumulatorem 90 kWh). To jednak znacznie podniosłoby cenę samochodu.
Wprowadzenie na rynek w przyszłym roku
Nowa Klasa T, która zostanie wprowadzona na rynek w 2022 r., uzupełni portfolio Mercedesa w segmencie małych samochodów dostawczych wraz z dedykowanym dla firm Citanem (premiera w tym roku wraz z w pełni elektrycznym wariantem). Ten drugi model dla klientów prywatnych ma być oferowany w późniejszym terminie.
Źródło: daimler.com, własne