Chiński gigant w zakresie świadczenia usług mobilnościowych, DiDi Chuxing, zakłada nową platformę car-sharingową, która będzie udostępniać klientom wyłącznie pojazdy elektryczne. Do projektu przystąpiło 12 producentów samochodów, operatorzy sieci ładowania EV oraz dostawcy usług posprzedażowych. Wśród partnerów DiDi znajdują się m.in. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, KIA, BAIC, BYD, Geely, Dongfeng, Changan, Chery, czy Zotye.
Zaangażowani w nowy projekt producenci z sektora motoryzacyjnego planują dostarczać na rzecz DiDi pojazdy całkowicie elektryczne. W zamian spodziewają się rozszerzyć swoje możliwości w zakresie innowacyjnych usług mobilnościowych, elektryfikacji i jazdy autonomicznej. Przykładowo, Alians Renault-Nissan-Mitsubishi planuje w przyszłości uruchomić system ride-sharingu, obsługiwany przez samosterujące taksówki.
Z badań GM Insights wynika, że globalny rynek car-sharingu w latach 2017-2024 będzie rósł co roku średnio o 34%, podczas gdy analogiczny wzrost w Chinach przekroczy poziom 40%. Wartość rynku car-sharingu zwiększy się z 1,2 miliarda dolarów w 2015 r. do 16,5 miliarda dolarów w roku 2024.
W 2016 r. DiDi zakupiło chińskie aktywa Ubera, stając się wiodącym podmiotem w zakresie usług mobilnościowych w Państwie Środka. W spółkę inwestują takie firmy jak Alibaba, Tencent i Baidu.
Oprócz inwestowania w usługi mobilnościowe, DiDi zamierza rozbudować własną sieć ładowania EV. Według planów koncernu, do 2020 r. ma z niej korzystać milion samochodów elektrycznych.
reuters.com, didichuxing.com, materiały własne