Ford rozpoczął produkcję całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E w Chinach. Mustang Mach-E, produkowany w fabryce Changan Ford w Chongqing, trafi do klientów jeszcze w tym roku. Auto będzie sprzedawane w dedykowanych elektrykom sklepach.
Pierwsze modele Mustanga Mach-E właśnie zjechały z linii montażowej w Chinach. Samochody będą sprzedawane za pośrednictwem sieci sklepów dedykowanych dla pojazdów elektrycznych. Auto powstaje w zakładzie produkcyjnym w Chongqing. Warto zaznaczyć, że podczas gdy Mustang Mach-E dla Ameryki Północnej i Europy jest produkowany w Meksyku (z ogniwami akumulatorowymi z wrocławskiej fabryki LG Energy Solution), E-SUV dla Chin jest produkowany lokalnie przez Forda we współpracy z partnerem joint venture firmą Changan.
Sieć miejskich sklepów Forda
Mustang Mach-E będzie sprzedawany w Chinach za pośrednictwem sieci sprzedaży bezpośredniej Forda w miejskich sklepach z pojazdami elektrycznymi, która zdaniem Forda jest kluczowa dla rozwoju elektryfikacji w tym kraju. Ford chce w tym celu otworzyć 25 sklepów w głównych aglomeracjach do końca tego roku i oraz kolejnych 100 sklepów w ciągu pięciu lat.
Profity na przedpłaty
Obecnie klienci w Chinach mogą już zamawiać modele: Mustang Mach-E RWD (daleki zasięg), RWD Premium (daleki zasięg), RWD (standardowy zasięg) i GT First Edition. Dla tych, którzy wpłacą depozyt i podpiszą umowę kupna przed 31 grudnia 2021 r., firma przewidziała „znaczne korzyści”. Chodzi m. in. o gwarancje na pojazd i system akumulatorów oraz pakiet pomocy drogowej. Użytkownicy GT First Edition otrzymają również limitowaną edycję, specjalnie przygotowany ekskluzywny pakiet prezentów premium.
Rozszerzona gama od lipca
Przypomnijmy, że w lipcu Ford rozszerzył gamę Mustanga Mach-E w Chinach o nowy wariant, który kwalifikuje się tam do rządowej dotacji. Nowy Mustang Mach-E w edycji SE z napędem na tylne koła i dużą baterią jest od tego czasu dostępny od 282,000 juanów po dotacjach (równowartość około 36 900 euro). Auto ma też większy zasięg od standardowego modelu aż o 105 km. Wcześniej w ramach dotacji dostępny był tylko model z małą baterią.
Piąty z kolei
Dla Forda był to piąty wariant tego samochodu elektrycznego oferowany w Chinach. Wcześniej bo już od kwietnie można było składać zamówienia na cztery wersje Mustanga Mach-E: standardowy Range RWD, Extended Range RWD, Extended Range AWD i GT First Edition. Jednak tylko model z małym akumulatorem i napędem na tylne koła kwalifikował się wcześniej do dotacji – z ceną podstawową 265 000 juanów (33 900 euro). Limitu nie spełniał nawet Extended Range RWD, ponieważ był w Chinach oferowany tylko w wersji premium. W Chinach dotowane są tylko pojazdy kosztujące mniej niż 300 000 juanów.
Źródło: własne, ford.com