W 2017 r. liczba ładowarek do pojazdów elektrycznych obsługujących standard CHAdeMO zwiększyła się o 30%, osiągając poziom 17 700 sztuk. W regionie Europy przyrost był jeszcze większy – wyniósł 50%. Pod koniec ubiegłego roku na Starym Kontynencie funkcjonowało 6 060 ładowarek CHAdeMO. Najwięcej nowych urządzeń obsługujących ten standard ładowania zainstalowano w Norwegii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji oraz na Ukrainie.
Swoje pierwsze ładowarki CHAdeMO uruchomiły takie kraje jak Andora, Barbados, Bułgaria, Gruzja, Indie, Jordania, Kazachstan, Filipiny, Serbia oraz Uganda.
Na światowych drogach liczba samochodów kompatybilnych z CHAdeMO wynosiła w 2017 r. 775 000 sztuk, z czego 330 000 jeździło w Europie.
Teoretycznie, standard pozwala obecnie na ładowanie pojazdów elektrycznych z mocą do 200 kW (przy natężeniu 400 A), jednak plany zakładają zwiększenie mocy do 400 kW jeszcze w pierwszej połowie 2018 r.
Konkurencyjny standard CCS Combo, promowany przez producentów europejskich (m.in. BMW, Daimlera oraz Grupę Volkswagena) docelowo będzie dostarczać do 350 kW. Przewagą CHAdeMO jest również możliwość obsługiwania technologii V2G (Vehicle-to-Grid), pozwalającej na dwukierunkowy przepływ energii pomiędzy samochodem elektrycznym a siecią. Standard CCS Combo jest pozbawiony tej funkcji.
Z CHAdeMO kompatybilne są m.in. modele Nissana (LEAF, e-NV200) oraz Mitsubishi (i-MiEV, Outlander PHEV).
chademo.com, materiały własne