W pierwszym kwartale 2021 r. do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Pojazdy sfinansuje Carefleet S.A. Jest to jedno z największych zamówień na 100-procentowo elektryczne samochody dostawcze zrealizowane dotychczas w Polsce. Globalna strategia DPDgroup zakłada, że do 2025 r. w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska.
„Wszystkie auta zostały wyposażone w nowoczesne rozwiązania umożliwiające komfortową i bezpieczną pracę kurierów, a jednocześnie są ekonomiczne, ciche i przyjazne środowisku. Co więcej, biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie pracy silnika, pod wieloma względami stanowią korzystniejszą alternatywę dla pojazdów z napędami tradycyjnymi” – powiedział Kamil Tokarski, regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet S.A. – „Jesteśmy dumni, że jeden z naszych Klientów przeciera w Polsce szlaki w obszarze transportu ekologicznego, a my możemy go w tym wspierać”.
Jak wynika z „Licznika Elektromobilności”, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło 17 121 elektrycznych samochodów osobowych, z których 54% (9 214 sztuk) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Pozostała część, czyli 7 907 sztuk, to hybrydy typu plug-in. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w tym samym okresie wynosił 757 sztuk. Znaczna ich część znajdowała się w posiadaniu firm.
Samochody, które trafią do floty DPD Polska, zostały sfinansowane przez Carefleet S.A. w formie wynajmu długoterminowego. Jak informuje spółka, jest to rozwiązanie o wiele korzystniejsze niż kredyt, leasing czy zakup, gdyż nie wymaga zaangażowania środków własnych, które można przeznaczyć na realizację innych działań firmy.
„Istotne korzyści z finansowania pojazdów w formie wynajmu długoterminowego odczuwają na pewno przedsiębiorcy, którzy nabywają większą ilość samochodów lub pojazdy droższe – dobrym przykładem są auta elektryczne, których cena jest wciąż relatywnie wysoka” – powiedział Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. „Uważam, że firmy specjalizujące się w wynajmie długoterminowym, biorąc na siebie ciężar finansowania samochodów elektrycznych, w kolejnych latach znacznie przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Polsce. Jako firma Carefleet wspieramy śmiałe i ambitne inicjatywny naszych Klientów, a przynależność do Grupy Credit Agricole, jednej z największych grup bankowych na świecie, daje nam możliwość realizowania bardzo dużych, wielomilionowych kontraktów w tym obszarze” – dodał.
carefleet.pl, materiały własne