BYD, największy producent EV w Chinach, dostarczy do Shenzhen 500 całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych.
Firmy Shenzhen Xinrongyuan Construction Engineering oraz Shenzhen Zhengbao Industrial zamówiły odpowiednio 300 i 200 zeroemisyjnych wywrotek T10ZT. Pojazdy będą pierwszą serią elektrycznych ciężarówek wyprodukowanych przez BYD. Koncern rozpoczął projektowanie samochodów tego typu w 2012 r.
Według doniesień chińskich mediów, zastąpienie w Shenzhen ciężarówek napędzanych olejem napędowym ich elektrycznymi odpowiednikami może przyczynić się do rocznej redukcji emisji dwutlenku węgla o 1,61 mln ton, dwutlenku siarki o 31,2 tys. a tlenków azotu o 9,1 tys. ton.
Model T10ZT jest zasilany energią elektryczną magazynowaną w akumulatorach litowo-jonowych produkcji BYD. Ładowanie baterii do 100% zajmuje 90 minut. Na podstawie danych producenta, zasięg w pełni załadowanego pojazdu na jednym ładowaniu wynosi 280 km. BYD zamierza dostarczyć również stacjonarne i mobilne ładowarki obsługujące elektryczne ciężarówki. W przyszłości koncern planuje wprowadzić na rynek również zeroemisyjne betonowozy.
Siedziba BYD znajduje się właśnie w Shenzhen, które w ubiegłym roku zostało pierwszym miastem na świecie, posiadającym flotę autobusów składającą się wyłącznie z pojazdów elektrycznych.
W I kwartale 2018 r. zysk netto BYD spadł o 83% r/r, z powodu obcięcia przez rząd w Pekinie części subsydiów na EV. W okresie od stycznia do marca bieżącego roku zysk chińskiego koncernu wyniósł 102,4 mln juanów (ok. 16 mln dolarów), zaś w analogicznym okresie 2017 r. 605,8 mln juanów (ok. 95 mln dolarów).
szdaily.com, chinaspv.com, xinhuanet.com, materiały własne