Największy chiński producent samochodów elektrycznych ogłosił wejście na rynek aut osobowych w Japonii. Gigant, który czwarty miesiąc z rządu notuje rekordową sprzedaż (ponad 100 000 NEV), zaproponuje miejscowym klientom trzy modele: Atto 3, Dolphin oraz Seal. Do tej pory BYD oferował Japończykom wyłącznie elektryczne autobusy.
W zorganizowanej specjalnej z tej okazji konferencji prasowej wzięli udział Wang Chuanfu, prezes BYD, Liu Xueliang – dyrektor generalny BYD Asia-Pacific oraz Atsuki Tofukuji, prezes i dyrektor generalny BYD Auto Japan. Jak wspólnie zapewnili trzy modele elektryczne, które będą sprzedawane w Japonii zwiększą wybór i dynamikę rynku pojazdów elektrycznych w tym kraju. Atto 3 ma trafić do sprzedaży w styczniu. Dolphin i Seal będą dostępne w sprzedaży w połowie 2023 roku.
– Przez lata firma BYD była mocno zaangażowana na rynku japońskim poprzez swoje autobusy elektryczne czy systemy magazynowania energii. Dzisiaj, kiedy rynek szybko się rozwija, BYD oficjalnie wkracza na rynek samochodów osobowych w Japonii. Każda nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Pełni szacunku chcemy dostarczyć japońskim konsumentom wiodące technologie, doskonałe produkty i wysokiej jakości usługi, które oferują nasze elektryczne auta – powiedział prezes BYD Wang Chuanfu.
Początki w 1999 roku
Firma BYD pojawiła się na japońskim rynku w 1999 roku. Od tamtego czasu zaczęła dostarczać na miejscowy rynek produkty do magazynowania energii, pozyskiwania energii słonecznej oraz autobusy elektryczne. Od czasu dostarczenia pierwszej partii bezemisyjnych autobusów do Kioto w 2015 r., producent zyskały aprobatę i wsparcie japońskich klientów. Dostawy sprzedażowe na dużą skalę przeprowadzono w miastach takich jak Fukushima, Tokio, Kioto, Osaka, Nagasaki i Okinawa. Jak chwali się producent, pojazdy elektryczne BYD są skutecznym rozwiązaniem dla Japonii w zakresie zmniejszenia zależności od ropy naftowej, poprawy jakości powietrza i promowania tamtejszej „Strategii zielonego rozwoju poprzez osiągnięcie neutralności węglowej w 2050 roku”.
– Od dzisiaj BYD, wraz z japońskimi dealerami i partnerami, rozpoczyna wprowadzanie na japoński rynek pojazdów elektrycznych swoje produkty. Naszym celem są „e-podróże dla wszystkich”. Poprzez hasło „Hello, e-Life”, jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie niskoemisyjnego stylu życia w Japonii – powiedział Liu Xueliang, dyrektora generalnego BYD Asia-Pacific Auto.
100 000 NEV miesięcznie
BYD (Build Your Dreams), to największy chiński producent pojazdów eklektycznych, który pierwsze półrocze zamknął z rekordowymi wzrostami sprzedaży. W samym czerwcu br. samochodowy gigant sprzedał rekordową liczbę 134 036 pojazdów elektrycznych (NEV), czwarty miesiąc z rzędu notują sprzedaż na poziomie ponad 100 000 sztuk.
Firma działa w czterech branżach: motoryzacyjnej, elektronicznej, nowej energii i kolejowej. Od momentu założenia w 1995 r., firma stopniowo dążyła do stworzenia ekosystemu energii o zerowej emisji, obejmującego niedrogie wytwarzanie energii słonecznej, niezawodne magazyny energii i najnowocześniejszy zelektryfikowany transport. To uczyniło z niej lidera branży w sektorach energii i transportu. BYD jest spółką wspieraną przez Warrena Buffeta i jest notowana zarówno na giełdach w Hongkongu, jak iw Shenzhen.
Źródło: na podstawie byd.com, własne