UDOSTĘPNIJ

Cupra pojawiła się na targach IAA Mobility w Monachium, aby przedstawić wizję elektrycznej przyszłości marki. Jednym z jej elementów jest model Born. Produkcja tego w pełni elektrycznego samochodu ruszyła właśnie w fabryce w Zwickau. Auto które ma stać się impulsem do transformacji, w salonach dostępne będzie w listopadzie br.. Do 2030 roku Cupra ma stać się marką w pełni zelektryfikowaną.

Obserwacja rynku

– Mamy ambicję, aby do 2030 roku Cupra stała się marką w pełni zelektryfikowaną. W tym roku wprowadzamy na rynek model Cupra Born. W 2024 roku pojawi się Cupra Tavascan, a następnie przyjdzie czas Cupry UrbanRebel, nowej interpretacji niewielkiego, bezemisyjnego miejskiego samochodu. Cupra całkowicie skupi się na elektryfikacji, podczas gdy Seat oferować będzie auta z napędem hybrydowym i wysokowydajnymi silnikami spalinowymi. Będziemy uważnie śledzili stosunek klientów do samochodów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury w Europie – powiedział  Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupra.

Strategiczny filar

Koncepcja nowego modelu UrbanRebel będzie miała wpływ na wersję drogową miejskiego samochodu elektrycznego i będzie jak podkreśla producent wyznaczała nową drogę firmy w zakresie elektryfikacji i technologii. Zdaniem Griffiths’a niewielki miejski samochód elektryczny będzie stanowił strategiczny filar firmy. Seat ma być kluczowym graczem w rozwoju aut elektrycznych przez Volkswagen Group. Hiszpański producent jest liderem Grupy w rozwoju miejskich aut elektrycznych, a pozostałe spółki Volkswagen Group  rozwijają platformę dla pojazdów oraz system oprogramowania CARIAD. Od 2025 roku z hiszpańskich linii produkcyjnych ma zjeżdżać ponad 500 tys. samochodów różnych marek Grupy rocznie.

Aby osiągnąć cel, firma opracowała plan pod nazwą Future: Fast Forward. Zakłada on stworzenie miejskiego samochodu elektrycznego, który będzie miał szansę przeobrazić cały hiszpański przemysł motoryzacyjny.

Born impulsem

Hiszpański producent ogłosił, że rozpoczął produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu, Cupra Born, w fabryce w Zwickau w Niemczech.

– Cupra Born to również impuls do transformacji firmy i początek elektrycznej ofensywy produktowej marki. Dzięki Bornowi chcemy zwiększyć udział Cupry w sprzedaży SEAT S.A. do 20%. Nowy model CUPRY będzie dostępny na rynku od listopada, a jego sprzedażowa premiera została wpisana w nową strategię dystrybucji – stwierdził Griffiths.

Cupra Born przyczyni się do zmniejszenia globalnej emisji CO², realizując założenia Unii Europejskiej. Jednocześnie otworzy marce drzwi na nowe rynki międzynarodowe i zwiększy jej obecność w najbardziej zelektryfikowanych krajach. Na rynku pojawi się w listopadzie tego roku.

Źródło: na podstawie Seat

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA