BMW AG zapowiedziało znaczne nakłady finansowe na badania i rozwój.
Prezes zarządu bawarskiego koncernu, Oliver Zipse, ujawnił:
„Nowe technologie są kluczem do przyszłości mobilności. Do 2025 r. planujemy zainwestować ponad 30 mld euro w badania i rozwój, aby podkreślić naszą pozycję lidera w dziedzinie innowacji. Jest to również wyraz naszego zaufania do przyszłego rozwoju biznesu. Zdolność do łączenia różnych technologii w celu stworzenia kompletnego systemu jest niezwykle ważna. Firmy, które będą w stanie rozwijać i łączyć w równej mierze sprzęt i oprogramowanie, będą kształtować przyszłość motoryzacji. Pod tym względem jesteśmy wyraźnie na dobrej drodze”.
Spółka stawia szczególny nacisk na rozwój pojazdów zelektryfikowanych. W ciągu ostatnich ośmiu lat około 46 tysięcy pracowników BMW AG przeszło szkolenie w zakresie elektromobilności. Koncern poinformował, że od 2021 r. nawet 50 procent tradycyjnych wariantów układów napędowych zostanie wyeliminowanych na rzecz technologii zelektryfikowanych.
Do końca 2021 r. firma zamierza wypuścić na drogi ponad milion BEV oraz hybryd typu plug-in. Na tym etapie BMW Group będzie oferować pięć całkowicie elektrycznych modeli produkowanych seryjnie.
Koncern ujawnił ponadto, że kolejna generacja flagowej limuzyny serii 7 ma być dostępna w wersji benzynowej, z silnikiem Diesla, jako hybryda typu plug-in oraz w wariancie zeroemisyjnym z elektrycznym układem napędowym 5 generacji. Do 2023 r. BMW Group zamierza oferować 25 modeli zelektryfikowanych, przy czym ponad połowa z nich będzie całkowicie elektryczna. Koncern prognozuje, że do roku 2021 popyt na pojazdy zelektryfikowane podwoi się w porównaniu z rokiem 2019. BMW Group spodziewa się, że od tego momentu do 2025 r. nastąpi gwałtowny wzrost sprzedaży EV średnio o ponad 30 procent rocznie.
press.bmwgroup.com, materiały własne