BMW nabyło udziały Sixt SE w spółce DriveNow, stając się właścicielem drugiej z wymienionych firm. Umowa została podpisana pod warunkiem zatwierdzenia przez organy ochrony konkurencji.
DriveNow to dostawca usług mobilnościowych, oferujący swoim klientom wydajne, ekologiczne rozwiązania. Obszar usług w zakresie mobilności jest z kolei jednym z filarów strategii NUMBER ONE > NEXT bawarskiego koncernu. Grupa BMW stale poszerza swoją ofertę w dziedzinie mobilności na żądanie (DriveNow i ReachNow), parkowania (ParkNow) i ładowania samochodów elektrycznych (ChargeNow).
Jak powiedział Peter Schwarzenbauer, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za marki MINI, RollsRoyce i BMW Motorrad oraz za zaangażowanie klientów i Digital Business Innovation w Grupie BMW:
„W ciągu ostatnich siedmiu lat osiągnęliśmy z DriveNow niezwykły sukces. Zawdzięczamy to zaangażowaniu pracowników DriveNow oraz doskonałej współpracy z naszym partnerem joint venture, firmą Sixt. Sixt pozostanie dla nas w przyszłości silnym partnerem. Do 2025 r. chcemy przekonać 100 milionów klientów do naszych ofert mobilnościowych klasy premium. Z DriveNow, jako stuprocentową spółką zależną Grupy BMW, dysponujemy wszystkimi możliwościami strategicznego rozwoju naszych usług. Doświadczenia naszych usług mobilnościowych są dla nas również istotne w odniesieniu do przyszłych flot autonomicznych, zelektryfikowanych i skomunikowanych”.
Niezależnie od nabycia udziałów w DriveNow, BMW i Sixt zamierzają kontynuować długoletnią, udaną współpracę w zakresie dostaw samochodów BMW i MINI do floty Sixt.
Firma DriveNow została założona w 2011 r. jako joint venture Grupy BMW i Sixt SE w zakresie carsharingu klasy premium. Z usług tych korzysta już ponad milion klientów w trzynastu europejskich miastach. W skład floty spółki wchodzi ponad 6 000 pojazdów BMW i MINI. We wszystkich lokalizacjach DriveNow dostępne są również elektryczne BMW i3 (na zdjęciu).
Sebastian Hofelich, dyrektor zarządzający DriveNow, poinformował:
„Dzięki flocie elektrycznej DriveNow nasi klienci przejechali w 2017 r. ponad 8 milionów kilometrów, czyli ponad 200 razy okrążyli Ziemię na napędzie elektrycznym. DriveNow nie tylko łagodzi zatory komunikacyjne i sytuację na parkingach w obszarach miejskich, ale również pomaga mobilności elektrycznej osiągnąć przełom. Wspólnie z miastami i partnerami franczyzowymi z niecierpliwością oczekujemy dalszego aktywnego i zrównoważonego kształtowania mobilności miejskiej w przyszłości”.
press.bmwgroup.com, materiały własne