BMW zaprezentowało model X3 xDrive30e z napędem hybrydowym typu plug-in. Samochód trafi do produkcji w grudniu 2019 r. Będzie montowany w zakładach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie modelu na światowe rynki zaplanowano na wiosnę 2020 r.
Układ napędowy BMW X3 xDrive30e stale rozdziela napęd na przednie i tylne koła, również podczas jazdy w trybie elektrycznym. Pojazd otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz zintegrowany z 8‑stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny o mocy 109 KM. Moc systemowa modelu wynosi 292 KM, zaś maksymalny moment obrotowy – 420 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h.
Silnik elektryczny może służyć jako wyłączny napęd lub jako wspomaganie jednostki spalinowej. W trybie zeroemisyjnym samochód może rozpędzić się do 135 km/h. Silnik spalinowy włącza się przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12 kWh umieszczono pod tylną kanapą. Ładowanie ze standardowego gniazdka zajmuje mniej niż 6 godzin, zaś wykorzystanie naściennej stacji BMW i Wallbox skraca ten czas do około trzech i pół godzin. Maksymalny zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym wynosi 46 km (WLTP).
press.bmwgroup.com, materiały własne