BMW zaprezentowało model X1 xDrive25e z napędem hybrydowym typu plug-in.
Samochód został wyposażony w 3‑cylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,5 l o mocy 125 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm, a także przeznaczony specjalnie do tego modelu silnik elektryczny, który rozwija 95 KM i 165 Nm. Silnik benzynowy przekazuje moc do 6‑stopniowej skrzyni biegów Steptronic, napędzając przednie koła. Jednostka elektryczna napędza koła tylne za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Moc systemowa pojazdu wynosi 220 KM, zaś systemowy, maksymalny moment obrotowy – 385 Nm.
BMW X1 xDrive25e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,0 s i może się rozpędzić maksymalnie do 192 km/h.
Samochód został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 9,7 kWh. Zasięg teoretyczny w trybie zeroemisyjnym wynosi 57 kilometrów (NEDC). Akumulator wysokonapięciowy może być ładowany ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego za pomocą standardowego kabla w czasie około 5 godzin. Przy wykorzystaniu stacji BMW i Wallbox czas uzupełniania energii nie przekracza 3,6 godziny. Gniazdo ładowania znajduje się pod oddzielną klapką umieszczoną w lewym przednim błotniku.
Wyposażenie standardowe BMW X1 xDrive25e obejmuje akustyczną ochronę pieszych. Podczas jazdy w trybie zeroemisyjnym z prędkością do 30 km/h generowany jest charakterystyczny dźwięk, ostrzegający innych użytkowników dróg o zbliżającym się samochodzie z napędem elektrycznym.
press.bmwgroup.com, materiały własne