BMW Group poinformowało, że technologia eDrive piątej generacji zadebiutuje w produkowanym od 2020 roku elektrycznym SUVie iX3 i będzie później stosowana również w zeroemisyjnych modelach iNEXT oraz i4.
Na potrzeby wprowadzanego układu napędowego silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokonapięciowy zostały opracowane całkowicie od nowa. W przypadku BMW i4, eDrive piątej generacji wygeneruje moc maksymalną na poziomie 530 KM. Samochód będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w około 4,0 s i osiągnie prędkość maksymalną ponad 200 km/h.
Model zostanie wyposażony w akumulator wysokonapięciowy charakteryzujący się płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy wadze około 550 kg bateria osiągnie pojemność energetyczną wynoszącą około 80 kWh. BMW i4 zapewni zasięg na poziomie 600 kilometrów. Samochód pozwoli na ładowanie z mocą 150 kW. Uzupełnianie energii w akumulatorze wysokonapięciowym do około 80 procent pojemności zajmie około 35 minut. Odpowiada to czasowi ładowania wynoszącemu około sześciu minut dla zasięgu 100 kilometrów.
Produkcja i4 rozpocznie się w 2021 roku w Monachium, po czym pojazd będzie stopniowo wprowadzany na kolejne rynki. Do 2023 r. oferta BMW Group będzie obejmować 25 modeli z napędem elektrycznym.
press.bmwgroup.com, materiały własne