BMW poinformowało, że skumulowana sprzedaż w pełni elektrycznego modelu i3 przekroczyła na całym świecie granicę 165 tys. egzemplarzy. Samochód zadebiutował na rynku w 2013 r., a jego popularność wśród klientów systematycznie wzrasta. W konsekwencji BMW planuje rozwijać i produkować model i3 do 2024 r.
Pojazd w najnowszej odsłonie (120 Ah) dysponuje akumulatorem trakcyjnym o pojemności energetycznej brutto 42,2 kWh, co pozwoliło zwiększyć zasięg na jednym ładowaniu z 285 do 310 km w cyklu testowym WLTP i do 260 km w codziennej eksploatacji. Stanowi to wzrost o około 50 procent w porównaniu z modelem i3 wyposażonym w akumulator pierwszej generacji.
Łącznie, Grupa BMW dostarczyła do klientów na całym świecie już ponad pół miliona samochodów w pełni elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Koncern posiada w swojej ofercie 12 modeli zelektryfikowanych. W 2020 r. na rynek trafi całkowicie elektryczny SUV iX3, zaś w 2021 r. zadebiutuje zeroemisyjny model i4 oraz BMW iNEXT. Według planów koncernu z Monachium, do 2021 r. samochody zelektryfikowane mają odpowiadać za jedną czwartą łącznej sprzedaży Grupy w Europie, do 2025 r. za jedną trzecią, zaś do 2030 r. – za połowę.
press.bmwgroup.com, materiały własne