Grupa BMW otworzyła w Szanghaju nowe Centrum Badań i Rozwoju. Powierzchnia nowego Centrum przekracza 2500 m2. Jego zespół składa się z więcej niż 200 specjalistów i projektantów, z których ponad 90% stanowią Chińczycy. Członkowie zespołu zajmują się wieloma różnymi dziedzinami: dużymi zbiorami danych, robotyką, sztuczną inteligencją, interfejsami człowiek-maszyna, inżynierią mechaniczną, rozwojem modeli biznesowych i ekonomią. Wszystkie departamenty z Szanghajskiego Centrum Badań i Rozwoju będą współpracować z innymi departamentami R&D Grupy BMW na całym świecie w celu przekształcenia koncernu z Monachium w spółkę zaawansowanych technologicznie usług mobilnościowych.
W skład nowej placówki wchodzą cztery oddziały: departament Cyfrowych Produktów i Usług, Laboratorium Jazdy Połączonej i Autonomicznej, Biuro Technologiczne w Chinach oraz Szanghajskie Studio Prac Projektowych.
Departament Cyfrowych Produktów i Usług rozwija i obsługuje BMW Connected oraz inne usługi cyfrowe w Chinach w celu stworzenia kompleksowego ekosystemu mobilności. BMW Connected płynnie integruje pojazdy z cyfrowym życiem ich użytkowników poprzez liczne punkty kontaktu takie jak iPhone i Apple Watch. Aplikacje są zasilane dzięki BMW Open Mobility Cloud – wysoce elastycznemu systemowi opartemu na chmurze. Dzięki BMW Connected mobilność wykracza poza strefę pojazdu. BMW jest zaangażowane w budowę wszechstronnego ekosystemu mobilności oraz dostarczanie inteligentnych, bezproblemowych, spersonalizowanych usług mobilnościowych dla klientów.
Celem Laboratorium Jazdy Połączonej i Autonomicznej jest natomiast dostarczanie bezpieczniejszych, wygodniejszych i inteligentniejszych rozwiązań z obszaru mobilności przyszłości. Około 60 inżynierów pracuje w Chinach nad kluczowymi technologiami z zakresu jazdy autonomicznej – takimi jak np. wysokorozdzielcze mapy, strategia prowadzenia i kontrola pojazdu czy czujniki, jak również nad kwestiami regulacyjnymi. W maju 2018 r. BMW zostało pierwszym zagranicznym producentem, który otrzymał licencję zezwalającą na testy drogowe pojazdów samosterujących w Państwie Środka. Do tej pory (czerwiec 2018 r.) przejechano ok. 200 tys. km w symulatorach oraz prawie 30 tys. km podczas testów drogowych na chińskich drogach.
Jako jeden z pierwszych producentów rozwijających technologię jazdy autonomicznej na świecie, Grupa BMW skumulowała już ponad 10 lat na polu badań i rozwoju w tej dziedzinie. W Państwie Środka producent z Monachium pracuje nad pojazdami samosterującymi od 2014 r. W 2017 r. BMW rozpoczęło próby jazdy autonomicznej poziomu 4. W skład floty testowej wchodziło wówczas 40 pojazdów, w roku obecnym ich liczba powiększy się do 80. Bezpieczeństwo zawsze stanowiło dla BMW najwyższy priorytet. Przed rozpoczęciem masowej produkcji samochodów autonomicznych, koncern planuje ukończyć jazdy testowe na łącznym dystansie 200 mln km.
Biuro Technologiczne w Chinach dołączyło do placówek w Kalifornii i Tokio jaki trzecie biuro technologiczne. Działalność oddziału koncentruje się w trzech głównych obszarach – Mobilności w Megamieście, Otwartych Innowacjach i Analizie Danych Konsumenckich. Jednym z najważniejszych projektów tego departamentu jest Sieć Otwartych Innowacji, w ramach którego w Państwie Środka powstaje innowacyjny ekosystem. Sieć pokrywa Pekin, Szanghaj, Hangzhou, Shenzhen i Hongkong oraz prowadzi wspólne projekty badawcze z takimi partnerami jak uniwersytety, start-upy i firmy technologiczne.
Szanghajskie Studio Prac Projektowych wraz ze swoimi odpowiednikami zlokalizowanymi w Monachium i Los Angeles tworzy globalną, ukierunkowaną na przyszłość, kreatywną firmę doradczą, która oferuje strategiczne usługi klientom z sektora motoryzacyjnego i innych branż, wspierając innowacje i rozwój biznesu. Dzięki wielokulturowemu zespołowi, organicznej organizacji pracy i zdolnościom interdyscyplinarnym, szanghajskie Studio stało się strategicznym partnerem dla swoich klientów poprzez wspólne dostosowywanie projektów i przewidywanie przyszłych szans rynkowych.
Innowacje są nieodłącznym elementem DNA Grupy BMW i stanowią siłę napędową zrównoważonego rozwoju marki. W ciągu ostatniego stulecia spółka zawsze koncentrowała się na innowacjach jako sposobie rozwijania przyszłej mobilności. Globalna sieć badań i rozwoju koncernu obejmuje 13 miast w pięciu państwach (Niemczech, USA, Japonii, Korei Południowej oraz Chinach). Państwo Środka dysponuje największą siecią R&D w obrębie Grupy BMW poza Niemcami.
W 2017 r. łączne wydatki nabadania i rozwój bawarskiej spółkiwzrosłyo 18.3%, osiągając poziom 6,108 miliarda euro i przekładając się na 6.2% rocznego przychodu.