Podczas wywiadu udzielonego dla CarAdvice w Monachium, Andreas Raiht, szef działu rozwoju akumulatorów trakcyjnych w BMW stwierdził, że EV bawarskiego producenta będą mieć tak samo długi cykl życia, jak ich spalinowe odpowiedniki.
Powiedział także:
„To nie jest informacja marketingowa, baterie zostały zaprojektowane by działać tak długo, jak samochód”.
Raiht dodał, że cykl życia pojazdów BMW wynosi „15 lat i dłużej” – jest taki sam zarówno dla modeli spalinowych, jak i elektrycznych. W ciągu tego okresu, akumulatory trakcyjne utrzymają ok. 70-80% swojej pierwotnej pojemności.
Do 2025 r. BMW zamierza zaprezentować 25 modeli zelektryfikowanych, w tym 12 w pełni elektrycznych.
Bawarski producent poinformował niedawno, że zainwestuje 200 mln euro w centrum badań nad akumulatorami do EV. Celem działalności nowego zakładu będzie w szczególności udoskonalanie osiągów, trwałości, bezpieczeństwa, czasu ładowania akumulatorów i redukcja kosztów ich produkcji.
W 2021 r. BMW wprowadzi piątą generację układów napędowych do EV, dzięki którym modele w pełni elektryczne będą w stanie przejechać 700 km na jednym ładowaniu, zaś hybrydy typu plug-in – 100 km.
caradvice.com.au, materiały własne