BMW zamierza zbudować zakład, którego zadaniem będzie rozwój technologii związanej z akumulatorami do EV oraz wdrażanie jej do produkcji.
Nowe centrum powstanie w Monachium i zapewni 200 nowych miejsc pracy. W ciągu czterech kolejnych lat BMW zainwestuje w placówkę 200 milionów euro.
Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za badania i rozwój, powiedział, że międzynarodowi eksperci w nowym zakładzie skoncentrują się na udoskonalaniu osiągów, trwałości, bezpieczeństwa, czasu ładowania i redukcji kosztów akumulatorów do samochodów elektrycznych.
Zatrudnieni w centrum specjaliści mają prowadzić badania na składem chemicznym ogniw, wykorzystaniem w nich nowych materiałów oraz będą testować je w skrajnych warunkach, takich jak ekstremalnie niskie temperatury.
Nowy zakład rozpocznie działalność na początku 2019 r.
BMW poinformowało także, że w 2021 r. zadebiutuje piąta generacja elektrycznych układów napędowych. Koncern zapowiada ulepszoną interakcję pomiędzy poszczególnymi podzespołami. Silnik, przekładnia i falownik zostaną umieszczone razem w kompaktowym, wyodrębnionym, silnie zintegrowanym komponencie, co pozwoli na znaczne zaoszczędzenie miejsca. Układ będzie będzie skalowalny i oferowany w różnych wariantach, co umożliwi jego integrację z wieloma rodzajami samochodów. Umiejscowienie trzech oddzielnych podzespołów w jednej jednostce pozwoli na redukcję ilości wykorzystanych części i ograniczenie kosztów produkcji.
Ponadto, konstrukcja nowego silnika elektrycznego nie będzie już wymagała użycia metali ziem rzadkich, co uniezależni BMW od ich dostępności na rynku.
Układ napędowy piątej generacji wykorzysta także nowe, bardziej wydajne akumulatory trakcyjne. Pozwoli to na uzyskanie zasięgu do 700 km na jednym ładowaniu. Hybrydy typu plug-in będą w stanie przejechać na napędzie elektrycznym nawet 100 km.
BMW zaznacza, że samodzielnie projektuje i produkuje zarówno silniki elektryczne, jak i akumulatory do EV.
Dzięki skalowalnym, modułowym systemom elektrycznym, bawarski koncern, począwszy od 2020 r. będzie w stanie wyposażyć modele z wszystkich serii w każdy rodzaj układu napędowego.
BMW produkuje obecnie zelektryfikowane samochody w dziesięciu zakładach na świecie. Akumulatory litowo-jonowe do EV wytwarzane są w zakładach w niemieckim Dingolfing, Germany, Spartanburg w USA oraz w chińskim Shenyangu.
Od stycznia do końca października 2017 r. BMW sprzedało 78 096 zelektryfikowanych pojazdów. Oznacza to wzrost o 63,7% w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r.
press.bmwgroup.com, materiały własne