Koncern BMW zaprezentował trzydrzwiowy, całkowicie elektryczny model Mini Cooper SE. Samochód rozwija moc 184 KM i moment obrotowy 270 Nm. Maksymalny zasięg pojazdu na jednym ładowaniu wynosi do 270 km. Akumulator litowo-jonowy EV dysponuje pojemnością energetyczną brutto 32,6 kWh i został podzielony na 12 modułów. Baterię umieszczono w podłodze samochodu.
Ładowania za pomocą stacji AC lub (w tym wallboxa) trwa 3,5 godziny (2,5 h do 80% pojemności akumulatora). Wykorzystanie ładowarki DC o mocy 50 kW pozwala skrócić ten czas do 35 minut (do 80% pojemności akumulatora).
Elektryczne Mini przyspiesza od 0 do 60 km/h w 3,9 s, a od 0 do 100 km/h w 7,3 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h. Przy masie własnej wg normy DIN 1365 kg model z napędem elektrycznym jest o 145 kg cięższy od 3-drzwiowego MINI Cooper S ze skrzynią Steptronic.
Samochód oferuje do wyboru cztery tryby jazdy. Tryb SPORT różni się od ustawienia standardowego MID bardziej bezpośrednią charakterystyką układu kierowniczego oraz szybszymi reakcjami silnika na pedał przyspieszenia. Ukierunkowana na komfort charakterystyka układu kierowniczego w ustawieniu MID jest również utrzymana w trybie GREEN, a także w trybie GREEN+. Oba tryby mają za zapewniać maksymalną wydajność. W trybie Green+ dodatkowo ograniczane lub dezaktywowane są wybrane funkcje zwiększające komfort, takie jak ogrzewanie, klimatyzacja czy podgrzewanie foteli, tak aby zwiększyć zasięg pojazdu.
Wyposażenie standardowe modelu Cooper SE obejmuje m.in. pompę ciepła, która pobiera ciepło z silnika, sterownika napędu i akumulatora wysokonapięciowego oraz z powietrza zewnętrznego, doprowadzając je do systemu klimatyzacji. Urządzenie pochłania do 75 procent mniej energii niż konwencjonalne ogrzewanie elektryczne.
Cooper SE będzie produkowany w zakładach MINI w Oxfordzie na tej samej linii montażowej co modele konwencjonalne.
press.bmwgroup.com, materiały własne