W 2017 r. Grupa BMW dostarczyła ponad 100 000 zelektryfikowanych samochodów, w roku 2018 zamierza poprawić ten wynik i sprzedać 140 000 EV.
W styczniu klienci nabyli 7 155 napędzanych energią elektryczną pojazdów bawarskiego koncernu. Tym samym sprzedaż EV marek BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric wzrosła o 36,7% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim.
Ponad jedna czwarta samochodów BMW i MINI sprzedanych w Skandynawii była wyposażona w napęd elektryczny. Na rynkach w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii udział pojazdów zelektryfikowanych w sprzedaży obu marek sięgnął 11,1% zaś w USA – 5,2%. Jeden na siedmiu klientów kupujących MINI Countrymana decydował się w styczniu na odmianę plug-in hybrid tego modelu.
Łącznie, niemiecki koncern sprzedał w ubiegłym miesiącu 169 538 samochodów BMW, MINI oraz Rolls-Royce’a (wzrost o 3,8% r/r) – był to pod tym względem najlepszy styczeń w historii Grupy.
press.bmwgroup.com, materiały własne