Nissan poinformował, że w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 r. w całej Europie sprzedano 43 tys. egzemplarzy zeroemisyjnego modelu LEAF. Oznacza to, że pojazd jest najlepiej sprzedający się samochodem całkowicie elektrycznym na Starym Kontynencie.
Jak na model elektryczny, LEAF cieszy się znaczną popularnością również wśród polskich klientów. W okresie od stycznia do sierpnia 2018 r. w Polsce zarejestrowano 182 sztuki tego pojazdu. Tym samym, LEAF odpowiadał za 52% sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w naszym kraju. Według danych ACEA, w roku ubiegłym w Polsce zarejestrowano łącznie 439 zeroemisyjnych pojazdów osobowych.
Jak powiedział Gareth Dunsmore, dyrektor ds. samochodów elektrycznych w Nissan Europe:
„Fakt, że LEAF spotyka się z tak przychylnym przyjęciem zarówno wśród zmotoryzowanych, jak i krytyków, w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych i mimo coraz dłuższej listy rywali potwierdza tylko jego atuty. W tej sytuacji jesteśmy pewni, że pozycja modelu LEAF jako lidera rynku samochodów elektrycznych w przyszłości będzie się jeszcze umacniać”.
Od premiery pierwszej generacji modelu w 2010 r., sprzedaż Nissana LEAF na całym świecie przekroczyła granicę 340 tys. egzemplarzy.
newsroom.nissan-europe.com, materiały własne