Hyundai i Volkswagen niezależnie od siebie ogłosiły rozpoczęcie współpracy z amerykańskim startupem Aurora, który specjalizuje się w systemach autonomicznego sterowania.
W ramach partnerstwa z Hyundaiem, Aurora zamierza początkowo adaptować swoją technologię do pojazdów testowych koreańskiego producenta. W dalszej perspektywie, plany obu firm obejmują skomercjalizowanie samochodów samosterujących na całym świecie.
Dzięki wsparciu ze strony Aurory, Hyundai zamierza wypuścić na rynek modele autonomiczne w 2021 r. Docelowo, koncern zamierza osiągnąć 4 poziom autonomiczności samochodów, niewymagający w większości przypadków nadzoru ze strony kierowcy.
Hyundai rozpoczął testy pojazdów samosterujących w 2015 r. w USA. Z uwagi na fakt, że systemy autonomicznego prowadzenia zużywają znaczne ilości energii, koreański producent zamierza zaadaptować je do samochodów zasilanych wodorem. W testach nowej technologii jako pierwszy zostanie wykorzystany nowy model na ogniwa paliwowe, którego premiera odbędzie się podczas CES 2018.
Volkswagen rozpoczął współpracę z Aurorą w celu stworzenia floty elektrycznych pojazdów samosterujących przystosowanych do usług w zakresie mobilności (Mobility as a Service – MaaS).
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy specjaliści z obu firm pracowali nad zintegrowaniem systemów autonomicznego prowadzenia Aurory (czujników i innego oprzyrządowania, a także oprogramowania) z platformami samochodowymi Volkswagena.
Gdy tylko Self-Driving System (SDS) niemieckiego koncernu uzyska odpowiedni poziom zaawansowania i bezpieczeństwa, będzie mógł zostać wprowadzony do pojazdów wszystkich marek Grupy Volkswagena: od całkowicie autonomicznych kapsuł, takich jak SEDRIC (na ostatnim zdjęciu), poprzez dostawcze vany, aż po pozbawione kabiny kierowcy pojazdy ciężarowe.
Aurora została założona przez Chrisa Urmsona (CEO firmy), byłego szefa projektu samochodów samosterujących w Google, Sterlinga Andersona (CPO), odpowiadającego za prace nad Autopilotem Tesli oraz Drew Bagnella (CTO), inżyniera, który rozwijał systemy autonomicznego prowadzenia w Uberze.
Siedziba firmy mieści się w kalifornijskim Palo Alto.