W San Francisco odbyła się premiera wersji produkcyjnej Audi e-tron – pierwszego, całkowicie elektrycznego modelu marki z Ingolstadt.
Samochód mierzy 4,90 m długości, 1,94 m szerokości i 1,62 m wysokości. Pod względem wymiarów zewnętrznych plasuje się pomiędzy modelami Q5 i Q7. Zeroemisyjny SUV Audi dysponuje mocą maksymalną 408 KM i maksymalnym momentem obrotowym 664 Nm (w trybie boost, który może zostać aktywowany na osiem sekund). Za napęd e-tron odpowiadają dwa silniki elektryczne.
Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund i może osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. Dzięki akumulatorom trakcyjnym o pojemności 95 kWh, elektryczne Audi jest w stanie przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu (w cyklu WLTP). Samochód został przystosowany do ultra-szybkiego ładowania z mocą 150 kW.
Za produkcję modelu odpowiada neutralna pod względem emisji CO2 fabryka w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku, zaś w wybranych krajach Europy jeszcze pod koniec 2018 r. Ceny samochodu w Niemczech rozpoczynają się od 79 900 euro (ok. 344 000 zł).
Do roku 2025 r. w ofercie producenta z Ingolstadt znajdzie się 12 modeli z napędem całkowicie elektrycznym. Audi planuje, że pojazdy tego typu będą odpowiadać za około jednej trzeciej ogólnej sprzedaży marki. Kolejną z zeroemisyjnych nowości w gamie niemieckiego producenta zostanie model e-tron Sportback, który zadebiutuje w 2019 r.
Audi wspólnie z Porsche rozwija ponadto Platformę Elektryczną Premium (PPE). Stanie się ona podstawą dla modeli elektrycznych w segmentach od B do D. Nowa platforma została specjalnie zaprojektowana z przeznaczeniem do zastosowania w EV.
audi.press-bank.pl, autobild.de, materiały własne